Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Flög CPH-PEK strax innan jul då wifi inte fungerade. Normalläget är att wifi:n inte ska fungera över kinesiskt luftrum, men nu fungerade det inte alls under hela resan. Handläggaren gav 3000p i kompensation till min sambo (EBG) och 5000p till mig (EBD). Vi var bokade i Go, men CU till Plus och sedan uppgraderade till Business på flygplatsen.

Det ante mej, jag kan hålla med om kabinklass men när det gäller resten vet du vad jag tycker, vi har haft uppe liknande tidigare och vi har helt skilda uppfattningar om detta kompensationssätt. Jag har ingen lust att ta den diskussionen igen så jag nöjer mej med det här.
Haha. Helt rätt. Det är den frågan, nötallergier, krav för Diamantmedlemskap och service i SAS Plus på longhaul som står för 80 % av trådarna!

Ingen av oss fick gång internet här om dagen på SAS Los Angeles - Arlanda, personalen kunde inte hjälpa oss.
Mar mailat ett klagomål, ska bli kul och se om det blir nått i ersättning, 4 personer i Plus, en Diamond, en Guld och två basic.

Lär inte kunna toppa förra gångens ersättning...

Menar du att man kan förvänta sej olika kompensation beroende på status?

Fick 200€ i presentkort på SAS sist, så det är ju måttstocken för bra kompensation...:)

Det verkar som sagt rätt så random vad man får.

Den här gången vart det 20000EB poäng. (4x5000p) helt ok,

Trasig wifi i C från HKG. Är EBD.
Precis lagt case.. Tar väl ett tag. :)

Passade på att fråga om hur de räknar ut ersättning, jag återkommer med något (förmodligen) luddigt svar!

Med hjälp av för endamålet speciellt framtagen utrustning...
4ce3eaed6135f4b7688e5fd19959c9db.jpg

Hahaha.. här är svaret från SAS:

Gällande icke fungerande wifi ombord vår Business klass så kompenserar vi det med 4000 poäng.

Bristande service, såsom icke fungerande wifi, ombord kompenseras generellt enligt bokningsklassen, oavsett medlemsstatus.

Hade diverse strul (tyvärr) när jag flög i C förra veckan till EWR.
Mycket bra CC och service!
MEN.. först strulade IFE:n, hoppade runt bland filmerna, stängdes av random och var lite allmänt tokig. En reset hjälpte men tyvärr bara ett par timmar sen fick man reseta igen, fick göra det några gånger..
Sen funkade inte wi-fi under flygningen, hörde från flera som klagade
Sist så strulade min stol.. den fastnade i halvt ligg-läge och gick inte ner mer. Spelade ingen direkt roll för den var dagflyg och ville inte sova iaf men den var trasslig och få upp, höja sänka etc.

Fick 20000 EB av sas. Tyckte det var juste kompensation.

Detta gällde icke fungerande WiFi i betald C-klass ARN-HKG
-------------------------
Dear Mr. NotRyan,

Thank you for getting in touch with us when you experience mishaps in our service.

I understand that you feel that this flight was longer than usual as the Wifi was not working.

I have added 2000 extra points to your EuroBonus account. I hope that you will be able to use the points in connection with a future SAS flight.

We are looking forward to seeing you onboard soon again.

Kind regards,

What!? Det där är ju pinsamt gjort av SAS...

Detta gällde icke fungerande WiFi i betald C-klass ARN-HKG
-------------------------
Dear Mr. NotRyan,

Thank you for getting in touch with us when you experience mishaps in our service.

I understand that you feel that this flight was longer than usual as the Wifi was not working.

I have added 2000 extra points to your EuroBonus account. I hope that you will be able to use the points in connection with a future SAS flight.

We are looking forward to seeing you onboard soon again.

Kind regards,

What!? Det där är ju pinsamt gjort av SAS...

Svaret när jag klagade!

Dear NotRyan,

I understand that you are disappointed but 2000 points is our maximum offer for complaints regarding WiFi. I have been quite generous due to your Eurobonus level.

We have taken your complaint into consideration and all we can do now is forward it to our superiors so that they can make sure this does not happen again.

Best wishes,

Toppen