Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

EBD_Hakan

Medlem
Ingen wifi alls på mitt flyg ARN-EWR veckan innan jul, fick 5.000 poäng utan några konstigheter när jag använde feedback-sidan hos SAS. Är EBD.
 

Viking75

Medlem
På sk945 till ORD i lördags fungerade inte wifi alls. Jag hade bestämt med kund att arbeta och maila under resan.
Men med tanke på denna tråd och att ersättningen trots allt tycks vara "dalande" så valde jag att skicka in beröm till crew istället! De gjorde ett kanon jobb den dagen.
Dock var min stol trasig på sk946 till ARN på vägen hem. Det hoppas jag verkligen att SAS kompenserar för...
 

jumbooze

Medlem
På sk945 till ORD i lördags fungerade inte wifi alls. Jag hade bestämt med kund att arbeta och maila under resan.
Men med tanke på denna tråd och att ersättningen trots allt tycks vara "dalande" så valde jag att skicka in beröm till crew istället! De gjorde ett kanon jobb den dagen.
Dock var min stol trasig på sk946 till ARN på vägen hem. Det hoppas jag verkligen att SAS kompenserar för...
Så olika man tänker, här hade jag beskrivit hela resan dvs ut och hemresan och belyst/berömt crew och beskrivit stolen och wifi-problemen i samma, jag skulle säga att man har chans att få mer för flera problem än att utelämna det för det i sig inte ersätts så mycket...
 

Viking75

Medlem
Jag fick svar från SAS nu! (inom bara några få timmar alltså):) Utan att nämna några siffror så är jag riktigt nöjd med min kompensation och jag hoppas även att aktuell besättning får höra hur nöjd jag var med deras arbete.
 

Canadien

Medlem
Jag fick svar från SAS nu! (inom bara några få timmar alltså):) Utan att nämna några siffror så är jag riktigt nöjd med min kompensation och jag hoppas även att aktuell besättning får höra hur nöjd jag var med deras arbete.
Fick du kompensation för att du berömde crew? Du nämnde alltså ingenting om trasig wifi och stol?
 

Viking75

Medlem
Fick du kompensation för att du berömde crew? Du nämnde alltså ingenting om trasig wifi och stol?

Jag fick enligt mail kompensation för trasig stol. Denna claim gjordes separat.

Jag utryckte mig oklart i första inlägget. Jag har alltså skickat två ärenden på kort tid varav det ena innehåll beröm istället för en claim gällande obefintlig wifi.
I det andra ärendet tog jag upp problemet med stolen.
 

Lauda 777

Medlem
Trasig Wifi ORD-ARN i januari, Business. Fick 3000p, helt okej, hade kunnat vara lite mer.

Det som imponerade stort var responsen från kundtjänst. Skickade in klagomålet söndag kväll, måndag innan lunch hade jag ett trevligt svar och poängen på kontot. EBS.
 

Teddulin

Medlem
Inget Wifi EWR-ARN för en dryg vecka sen. Var precis inne på feedbacksidan och fick svar på 10 min att jag kommer få 5000p. Snyggt SAS!
 
Toppen