Senaste nytt

Kommer SAS att öppna linjer till Sydamerika?

NotRyan

Medlem
SAS har väl deklarerat att man fokuserar på norra halvklotet, och att detta även gäller ev nya linjer.
Jo, detta gällde för vad var det två år sedan, men Rickard har ju hintat vid ett senare tillfälle att man åtminstone tittar på Sydamerika så vad som gällde för två år sedan behöver inte helt gälla nu. Strategier och handlingsplaner uppdateras ständigt!
 

imartin

Medlem
Ska avancera mitt (mycket fantasifyllda) "SAS till Colombia" case lite: Svenska Gymkedjan Fitness 27 Seven har precis öppnat i Colombia - efter 4 länder i Europa och Thailand. Fitness24Seven | Fast growing gym chain opens in Colombia. Och Ikea planerar att öppna sina 3 första varuhus också Ikea, rey de bajo costo del mueble llega a Colombia de la mano de Falabella - Empresas - Economía - ELTIEMPO.COM

Några fler svenska företag som tar detta steg och det kanske skulle gå att fylla en SAS biz kabin en eller två gånger i veckan också :)
 
Last edited:
Ja, Colombia är på uppsving när det gäller turism också. När jag gick en guidad tur i Medellin berättade de att på bara några få år hade antalet hostels i Medellin ökat från 2 st till 20 (idag är det säkert ännu mer). Förr skulle ju alla ungdomar åka till sydostasien (fullmoon party, Halong Bay, etc) efter att de tog studenten, men jag tror att Colombia kommer att bli det nya "inne"-resmålet. Förklaringen? TV-serien Narcos, vilket har gjort att landet har fått en spännande och "cool" prägel.
 
Ska avancera mitt (mycket fantasifyllda) "SAS till Colombia" case lite: Svenska Gymkedjan Fitness 27 Seven har precis öppnat i Colombia - efter 4 länder i Europa och Thailand. Fitness24Seven | Fast growing gym chain opens in Colombia. Och Ikea planerar att öppna sina 3 första varuhus också Ikea, rey de bajo costo del mueble llega a Colombia de la mano de Falabella - Empresas - Economía - ELTIEMPO.COM

Några fler svenska företag som tar detta steg och det kanske skulle gå att fylla en SAS biz kabin en eller två gånger i veckan också :)

IKEA tänker bygga 10 varuhus i Chile, Colombia och Peru, men att det skulle bidra till att fylla en business kabin är jag starkt tveksam till.
 
Inget Ikea-folk i biz i alla fall. Es ist verboten!
Ja, så är det nog. I Kamprads sommarprat berättade han att en anställd behövde åka mellan 2 Europeiska städer (Amsterdam-Munchen?) men det fanns bara platser i businessclass kvar. Han frågade Kamprad om det var ok med ett undantag, men tyvärr, du får åka taxi i så fall blev Kamprads svar. Sen vet man inte om det blir förändringar i resepolicyn nu när Kamprad är ute ur bilden, han verkade vara en väldigt extrem person.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Ja, så är det nog. I Kamprads sommarprat berättade han att en anställd behövde åka mellan 2 Europeiska städer (Amsterdam-Munchen?) men det fanns bara platser i businessclass kvar. Han frågade Kamprad om det var ok med ett undantag, men tyvärr, du får åka taxi i så fall blev Kamprads svar. Sen vet man inte om det blir förändringar i resepolicyn nu när Kamprad är ute ur bilden, han verkade vara en väldigt extrem person.
Hade Kamprad tyckt det var okej att leasa ett privatjet så länge man sitter på jump seat?
 
Last edited:

fcx

Medlem
Ja, så är det nog. I Kamprads sommarprat berättade han att en anställd behövde åka mellan 2 Europeiska städer (Amsterdam-Munchen?) men det fanns bara platser i businessclass kvar. Han frågade Kamprad om det var ok med ett undantag, men tyvärr, du får åka taxi i så fall blev Kamprads svar. Sen vet man inte om det blir förändringar i resepolicyn nu när Kamprad är ute ur bilden, han verkade vara en väldigt extrem person.

Jag har träffat herr Kamprad. På flygplatsen i Genève. I loungen...
 
Toppen