BKK-SYD i First Class
Vi var mycket nöjda med loungen och all service vi fick! Tilläggas kan även att vi under de 10 timmar vi använde loungen endast träffade på ca 20 resenärer där. Vi var i stort sätt ensamma.
Vi promenerade bort till gate C3 vilken bara låg några minuter bort från loungen. Framme gjordes kontroll i vårt handbagage och när vi kommit igenom kontrollen började boarding.
Vi boardade bland de första efter viss trängsel (som vanligt) av folk som inte respekterar prio-boarding.
Så fort vi kom ombord intog vi våra platser och blev mötta av personal som frågade vad vi ville dricka.
Vi satt på 3 E,F och av de 9 platser kabinen rymde var endast 5 upptagna. Det märkes på servicen som gick otroligt fort då vi blev serverade av 3 stycken personal.
Stolen var bekväm om än något mindre än den föregående på A380. Det fanns inget svankstöd med det kunde lätt avhjälpas genom att placera en kudde vid svanken.
Här hade man samma matupplägg som tidigare flight.
Först kaviar till förrätt och en sup så klart:
Huvudrätt:
Här blev det återigen strul med Thai och den vegetariska beställningen. Thai menade på att vår beställning icke var vegetarisk trots att jag visade upp bekräftelsen för in flight-managern. Han vidhöll fortfarande att vi inte gjort något vegetariskt val. Jag har allt bekräftat på mail så jag får väl maila dem efter resan.
Rätten vi valde kan fortfarande väljas på hemresan och är lika vegetariskt där som den vi valde på ut-resan. Återigen märkligt.
Efterrätt med portvin:
Dags att sova, och här bäddar man återigen vår kojer:
Det var mycket bekväma sängar och man sänkte temperaturen i kabinen efter att jag bett om det. Jag somnade till i kanske 5 timmar och vaknade av att det dukades upp för frukost.
Flygningen var mycket behaglig och personalen var mycket trevlig, rolig och uppmärksam. Vi fick dock en suck av managern när vi bad om ett glas champagne innan landning. Han fick väl öppna en ny flaska eller något.
Nu ska vi strax boarda NZ 52 till Nadi, jag har lite att ta igen i rapporten, men det bör det finnas tid till de 9 dagar vi har på Fiji