Så var det dags att bege sig tillbaka till Auckland International AirPort och checka in på flight NZ52 som skulle ta oss från Auckland till Nadi. Avgång var 09:30 så vi var uppe tidigt och tog gratis shuttle bus från hotell Sudima som låg 10 min från flygplatsen.
När vi kom fram till incheckningen insåg vi att man hade ett eget område för premium-incheckning som liknande något i stil med en exklusiv liten grotta
Väl där fick vi hjälp av en mycket trevlig kvinna ( överlag har all personal på air new Zeeland både mark och ombord varit nästan överdrivet trevliga mot oss).
Vi fick våra boardingkort och begav oss genom fast track security till loungen.
Loungen var stor och det fanns bra utbud på mat och dryck. Fin utsikt över flygplatsen.
Jag läste i en annan tråd här om någon som bott på Novotel alldeles intill flygplatsen och där tagit en bild på Emirates 3 stycken A380 samtidigt.
Alla 3 fanns på plats även nu men jag kunde inte få med dem alla på bild

De stod parkerade runt hörnet.
Efter en stund i loungen var det dags för boarding och vi begav oss på en ca 10 min promenad till gaten. Planet som skulle ta oss till Fiji var en B787-900 vilket så vitt jag förstått är det största i serien av dreamliner.
Vi hade plats på rad 50 vid nödutgången och hade därför mycket plats att sträcka ut benen. Planet som nästan var fullt av både passagerare och extra personal som lärde sig lyfte i tid från auckland och vi hade en flight på ca 3h framför oss.
Det blev en mycket behaglig flygtur med bra service och för att vara economy så var sätena nog de bästa jag provat i just den klassen. Sittdynan följde med fram en bit när man lutade stolsryggen vilket gav bra komfort.