Efter loungebesöket begav vi oss iväg till gaten där man precis annonserade boarding. Vi var endast ett 50-tal på flighten och i business endast 2 personer.
Vi ställde oss i priokön och fick boarda först med paret som reste i business.
En helt tom dreamliner:
Vi hade samma platser som på vägen till Fiji, dvs 50 A,B.
Återigen måste jag säga att ett par timmar i economy med dreamlinern är väldigt behagligt! Sätena är grymt sköna.
När vi satt oss frågade jag om vi kunde få en pre-drink men det gick tyvärr inte.
Så fort vi kom upp i luften var de snabba med att servera oss mousserat trots att de inte ens hade börjat med serveringen då.
När maten kom in så visade det sig att vår mat inte fanns med på planet. Vi hade beställt vegetariskt men det fanns inga uppgifter om det. Vi bad om att få annan mat men allt innehöll kött så det enda vi kunde äta var bröd...
Vi fick två frallor var och en muffins. Lite senare efter att ha klagat lite så fick vi även ostbrickan som serverades i business Class. Osten nästan smög hon fram till oss.
Visst det var snällt men man blev knappast mätt. Och maten som fanns i loungen var ju typ bara flingor så vi var väldigt hungriga ombord.
Jag bad om ett glas vin och en öl till mina frallor och fick så veta att det var en dryck i taget som gällde. Jag halsade mitt vin och bad om en öl.. Inga problem
Vi bad om att få prata med pursern som bekräftade att vår beställning inte var med samt att det var fler passagerare som inte heller fått sin mat.
Jag påtalade att jag var NZ*G och att jag förväntade mig mer av dem (i synnerhet då maten på vägen till Nadi också uteblev). Han erbjöd oss att få köpa snack från menyn men ändrade sig till slut så att vi fick välja gratis från menyn.
Senare erbjöd han sig också att se till att maten skulle vara rätt på resten av våra flighter.
Vi kontaktade SAS innan avresa för att beställa specialmat eftersom att resan var med EB-poäng. Fick där till svar att ingen mat ingick. Senare vid kontakt med NZ så beställde vi vegetariskt på alla flyg och har så fått dock med undantag för awardresan.
Jag ska maila NZ och SAS och framföra vad som inträffat så får vi se vad de svarar.
Bortsett från detta har vi varit jättenöjda med Air Newzeeland!