@eddo och
@VictorB! Det här var tråkig läsning, men jag är tacksam att ni lyfter det öppet. Det är tydligt att vi inte har levt upp till de förväntningar ni har rätt att ställa på oss när det gäller support och tydlighet.
Kring "premiumkundtjänsten"
- Att spendera stora belopp och lita på vår tjänst, för att sedan mötas av en support som inte tar ansvar för eventuella interna misstag, är under all kritik.
- Vi har höga ambitioner med vår premiumkundtjänst och om vi brister i bemötandet måste vi givetvis ta det på största allvar. Jag tar med mig er feedback direkt till de ansvariga för vår support.
Gällande utebliven cashback i appen
- @eddo, jag förstår din frustration över att din cashback inte registrerades. När det gäller de specifika cashback-kampanjerna i Klarna-appen kan det ibland bero på tekniska faktorer (som adblockers eller hur cookies hanteras av butiken).
- Det kan också bero på att köpet gjordes i en kategori som inte omfattades, eller att det fanns andra specifika villkor satta av den enskilda handlaren. För att göra detta så tydligt som möjligt visar vi alltid en detaljerad informationsskärm i appen om exakt vilka regler som gäller för just den butiken innan man klickar sig vidare.
- Med det sagt: Vår kundtjänst ska givetvis alltid visa intresse och hjälpa till att undersöka varför poängen uteblev. Att du inte fick den hjälpen är inte okej.
Skillnaden mellan app-kampanjer och Klarna Max
- Eftersom Klarna Max diskuteras i tråden vill jag passa på att förtydliga en viktig skillnad. Till skillnad från de butiksspecifika kampanjerna i appen, är medlemskapscashbacken (via Klarna Max) universell.
- Med Klarna Max får du alltid din cashback så länge du handlar med Klarna Saldo (Klarna Balance).
- Detta gäller oavsett vilken butik du handlar hos, och oavsett om köpet görs via vår app, med vårt fysiska Klarna-kort, eller i någon av alla de butiker som har våra betallösningar integrerade i sin kassa.
Även om ni redan har valt att avsluta era tjänster hos oss, skulle jag verkligen uppskatta chansen att gå till botten med era ärenden för att se exakt var det brast. Skicka jättegärna ett DM till mig med personnummer eller den mejladress ni har registrerad hos Klarna, samt order-ID eller detaljer kring köpet (namn på butik och datum då köpet gjordes). Då kan jag kika på vad som har hänt och se om vi kan hjälpa er.