EgOscar
Medlem
.. och visst kan man väl chansa på att en kampanj kommer tillbaka och samla på sig cashback för att sen lösa in allt vid kampanj?lite längre period
.. och visst kan man väl chansa på att en kampanj kommer tillbaka och samla på sig cashback för att sen lösa in allt vid kampanj?lite längre period
Den tanken har ju inte ens slagigt mig. Trodde garanterat att man var tvungen att betala med Klarna.När man handlar t.ex. på Kicks får man 6% extra cashback när man gör det i appen. Vet ni om det gäller även om man t.ex skulle betala med sitt Amex?
Cirka 24h vid rena köp.Gjorde i tisdags ett onlineköp från en musikaffär. En summa jag såklart vill växla till Eurobonus senast imorgon. Hur lång tid har det tagit för er att cashback kommer in vid denna typ av köp? De står som väntande i appen.
Testade själv med Kicks, valde också apple pay. Men ser inget så är på väg in just nu, så vi får se om det dyker upp.Den tanken har ju inte ens slagigt mig. Trodde garanterat att man var tvungen att betala med Klarna.
Men en snabb Googling säger nej:
”Ja. Du kan få cashback på tillåtna köp som görs via Klarna-appen, oavsett hur du väljer att betala.”
Jag gjorde nyss ett testköp och betalade med Amex via ApplePay. Noterade att om man väljer ”betala med kort” så hade de blockat Apples automatiska ifyllande av kortuppgifter… smart
Återkopplar om det blir någon cashback
Edit: Poängen ligger som ”på väg” direkt efter köp. Så verkar inte vara några konstigheter
Edit 2: Jag fick alltså 1,61x EB poäng PLUS 4x Amex MR per spenderad krona. I just detta fallet (Doz Apotek 7,5% cashback), och förutsatt att dubbel SAS kampanj.
Klarna verkar vilja utmana cashback-tjänster likt refunder, då verkar det inte spela någon roll med vilket kort man betalar + att man får ytterligare en kickback ifall köpet sker med ett Klarnakort. Dock verkar vissa butiker/kampanjer vara kopplade till betalningssättet måste ske med Klarna.Den tanken har ju inte ens slagigt mig. Trodde garanterat att man var tvungen att betala med Klarna.
Men en snabb Googling säger nej:
”Ja. Du kan få cashback på tillåtna köp som görs via Klarna-appen, oavsett hur du väljer att betala.”
Jag gjorde nyss ett testköp och betalade med Amex via ApplePay. Noterade att om man väljer ”betala med kort” så hade de blockat Apples automatiska ifyllande av kortuppgifter… smart
Återkopplar om det blir någon cashback
Edit: Poängen ligger som ”på väg” direkt efter köp. Så verkar inte vara några konstigheter
Edit 2: Jag fick alltså 1,61x EB poäng PLUS 4x Amex MR per spenderad krona. I just detta fallet (Doz Apotek 7,5% cashback), och förutsatt att dubbel SAS kampanj.
Inte ”ett klarnakort” riktigt. Det gamla vanliga funkar inte för att få cashback (1,5%).Klarna verkar vilja utmana cashback-tjänster likt refunder, då verkar det inte spela någon roll med vilket kort man betalar + att man får ytterligare en kickback ifall köpet sker med ett Klarnakort. Dock verkar vissa butiker/kampanjer vara kopplade till betalningssättet måste ske med Klarna.