Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Planerar ett större köp (ca 180k) där bara Visa/MC accepteras och tänkte använda mitt Klarna Max kort. Har dock endast kortet digitalt i ApplePay. Har ändrat gränsen för godkända köp i Klarna appen så att köpet ska kunna gå igenom. Googlat lite och har fått fram informationen att det inte ska finnas någon övre begränsning för ApplePay. Någon som har erfarenhet av betalning via ApplePay och kanske specifikt med Klarna kortet för större belopp?

Ska åka förbi ARN i veckan för ett morgonflyg, och fixade Max-kortet för att prova lite. Folk som provat frukost hos både La Girafe samt nya Pearl Lounge, vad är att föredra? :) Hinner (orkar) nog inte kolla på båda... Och om för långt från min Gate, tar jag nog den närmre ändå! Men tänkte höra lite input :)
Pearl loungen i T5 ligger vid C-gates, dvs gamla terminal 4, så det är en bra promenad dit såvida du inte också ska flyga därifrån. Den nya Aspire-loungen (bredvid SAS) tar inte emot Priority Pass/Lounge Key ännu. Tänk också på att man inte kan använda ett loungebesök genom Klarna inom 2 timmar efter att man besökt La Girafe eller Way Cup.

Jag kan inte recensera Pearl-loungens frukost då jag bara besökt den på eftermiddagen, men vad gäller La Girafe skulle jag säga håller bra kvalitet på frukosten.

Ja Giraffen vinner nog där ganska lätt faktiskt.
Det är ingen outstanding frukost,, men helt klart god :)

Pearl loungen i T5 ligger vid C-gates, dvs gamla terminal 4, så det är en bra promenad dit såvida du inte också ska flyga därifrån. Den nya Aspire-loungen (bredvid SAS) tar inte emot Priority Pass/Lounge Key ännu. Tänk också på att man inte kan använda ett loungebesök genom Klarna inom 2 timmar efter att man besökt La Girafe eller Way Cup.

Jag kan inte recensera Pearl-loungens frukost då jag bara besökt den på eftermiddagen, men vad gäller La Girafe skulle jag säga håller bra kvalitet på frukosten.

jag och grabben på 5år ska åka nästa vecka, kan han följa med mig in på la girafe och vi delar på en rätt, eller är dom hårda på om man tar med någon in? dumt att betala för honom känner jag

Giraffens frukost är OK, men tycker att det är lite missvisande att kalla den för "buffé" vilket de gör på menyn. Rimligare är nog kontinental frukost. Buffé förväntar man sig varma alternativ t.ex äggröra, bacon, pannkakor, etc vilket inte erbjuds.

Giraffens frukost är OK, men tycker att det är lite missvisande att kalla den för "buffé" vilket de gör på menyn. Rimligare är nog kontinental frukost. Buffé förväntar man sig varma alternativ t.ex äggröra, bacon, pannkakor, etc vilket inte erbjuds.
Vadå, du får ju välja själv mellan 2 olika frallor samt om du vill ha ett kokt ägg och lite yoghurt ;)

Beställ för avhämtning, så slipper du både leverans- och serviceavgift, plus att de ofta har kampanjer med exempelvis 15% rabatt

Sushi närmast kontoret kostar normalt 165. Med Uber eats 205. Kör takeaway så jag betalar 65 kronor för lunchen, besparing på 100 kronor.
Sen lite sallader och månadsavgiften är intecknad.

Tack för tipset med avhämtning! Fick nu möjlighet att använda Uber Eats kupongen från förra gången de körde den veckobelöningen. Det blev en Double London Truffle för 139,30kr (nedsatt från 199kr). Passade även på att använda belöningen som var för några (?) veckor sedan med en gratis Västerbotten Cheese, så blev det ju två burgare från samma ställe.

Sedan är det ju en annan diskussion huruvida man skulle betala 274,3kr för detta kalaset. Nåja.
1000032154.jpg

(Oklart varför det är en klisterlapp med texten "DOUBLE")

Tack för tipset med avhämtning! Fick nu möjlighet att använda Uber Eats kupongen från förra gången de körde den veckobelöningen. Det blev en Double London Truffle för 139,30kr (nedsatt från 199kr). Passade även på att använda belöningen som var för några (?) veckor sedan med en gratis Västerbotten Cheese, så blev det ju två burgare från samma ställe.

Sedan är det ju en annan diskussion huruvida man skulle betala 274,3kr för detta kalaset. Nåja.
Visa bifogad bild 178003
(Oklart varför det är en klisterlapp med texten "DOUBLE")
Aha, man behöver inte använda den koden samma vecka? För gratisburgaren dvs. Har bara antagit det.

Toppen