Oberoende reseklass så är jag allt som oftast klädd som vanligt: jeans/chinos, skjorta eller tröja. Ifall jag inte ska rakt till kundmöte, så reser jag inte med kavaj på. Ibland läderskor ifall det är kundgrejer som nalkas efter landning, annars sneakers.
På privatresor kan jag ha en munktröja av bättre kvalitét, istället för tröja.
Sen bryr jag mig inte vad andra har på sig ombord, med några undantag: Inga bara fötter(!!!!) eller öppna sandaler, korta shorts, smutsiga kläder till den nivån att det påverkar andra. Väldigt korta ärmar kan vara lite tråkigt på grannen ifall man sitter i economy och armbågar varandra under resan.
I allmänhet är jag ingen stilpolis, men kan bli lite häpen ifall medpassagerare i longhaul C klär sig lite "risigt". Men de kanske tycker det är så vardagligt med bättre reseklasser att det inte är nåt märkvärdigt.
Men jag har faktiskt varit med om det roliga äventyret att flyga i frack. Blev väldigt uppmärksammat av kabinpersonalen, som tyckte jag inte hade behövt klä upp mig så fint för dem, till vilket jag kontrade att när jag reser så
reser jag med stil.
Kan dock flika in att security var inte kul i frack med den gamla stilens maskiner, i kombination med alla metallspännen, säkerhetsnålar etc. Men även där hade personalen lite roligt.