matstatman
Medlem
Det är väl ändå vilken peruk man bär som spelar roll
Nu misstänker jag att du skojar, men det är ju inte så klädkod fungerar. "Ju mer uppklätt desto mer rätt!"
OnT tycker jag det är hövligt att klä sig vårdat. Det måste absolut inte innebära något mer än t-shirt och långbyxor, vilka båda ska vara rena. Kortbyxor och sandaler/tofflor går fetbort.
För tjugo år sedan flög jag från Dubai till Paris med Air France First. Efter middagen kröp jag ned mellan lakanen fullt påklädd. Just när jag hade somnat blev vi väckta av kabinpersonalen. Det skulle bli nödlandning i Beirut på grund av bombhot. När vi landat blev det lite kaotiskt och vi blev uppmanade att omedelbart lämna planet. Sedan blev det sex timmars väntan i terminalen. Jag tyckte synd om de två andra passagerarna i First som blev till allmänt åtlöje klädda i sina pyjamaser...
Så länge man har madrass under och täcker kroppen med täcket så ingen hud blottas ser jag inget problem med att någon byter byxor eller tröja i stolen vs toaletten. 100% hellre det än dödssynden barfota resegranne.Detta fick mig att tänka på personen bredvid mig på flighten CPH-BKK som bytte om från mjukisbyxor till shorts i stolen strax innan landning.
Själv åker jag oftast i jeans/kostymbyxor och t-shirt/enklare tröja samt har med ombyte till något bekvämare om det är en längre nattflight där jag planerar att sova (men väljer då toaletten för ombyte)…
Undvik Teeshoppen, billig skit med ruskigt dålig kvalitet.På Insta/FB får jag (och har fått länge) en hel del reklam från Teeshoppen och 2trendy. De senare har stretchiga skjortor, "Comfort shirts", som jag blivit nyfiken på, utifrån att kunna klä sig bekvämt och förhållandevis uppklätt på samma gång. Tre skjortor för tusenlappen skvallrar väl dock lite om kvaliteten tänker jag. Är det någon som testat någon dem och kan rekommendera (eller motsatsen)?