Senaste nytt

Klädsel för long haul flygningar

Detta fick mig att tänka på personen bredvid mig på flighten CPH-BKK som bytte om från mjukisbyxor till shorts i stolen strax innan landning.

Själv åker jag oftast i jeans/kostymbyxor och t-shirt/enklare tröja samt har med ombyte till något bekvämare om det är en längre nattflight där jag planerar att sova (men väljer då toaletten för ombyte)…

Detta fick mig att tänka på personen bredvid mig på flighten CPH-BKK som bytte om från mjukisbyxor till shorts i stolen strax innan landning.

Själv åker jag oftast i jeans/kostymbyxor och t-shirt/enklare tröja samt har med ombyte till något bekvämare om det är en längre nattflight där jag planerar att sova (men väljer då toaletten för ombyte)…

Var det lång kö till toaletten kanske?

Tycker väldigt många flyg går med för varm kabin, så packar alltid med lätta träningshorts och en tunn/luftig tshirt att sova i ifall de är för varmt. Annars har jag ofta någon slags mjukisbyxa och tshirt+hoodie för de flighter som är svinkalla. Svida om till pyjamas tycker jag känns överkurs och de pyjamas jag provat är ofta inte såå bekväma, lite för varma oftast.

Tycker fortfarande det är rätt festligt att flyga speciellt med +1 i C eller F så det blir oftast byxor, perfekt nu när det är modernt med lite bredare, och långärmad skjorta.

Alltid kavaj. Även till semesterdestination. Både kort och lång distans.

Normalt spelar det ingen roll men när det skiter sig så får jag mer och bättre hjälp före hoodies, tishor, mjukisar och Birkenstocks. Hövligare bemötande får jag också.

"Se ut" som en business-resenär så blir du också behandlad som en.

Därför har jag alltid frack, får bättre och snabbare hjälp än dom i något som ska se ut som en kavaj

Därför har jag alltid frack, får bättre och snabbare hjälp än dom i något som ska se ut som en kavaj
Nu misstänker jag att du skojar, men det är ju inte så klädkod fungerar. "Ju mer uppklätt desto mer rätt!"
OnT tycker jag det är hövligt att klä sig vårdat. Det måste absolut inte innebära något mer än t-shirt och långbyxor, vilka båda ska vara rena. Kortbyxor och sandaler/tofflor går fetbort.

Toppen