Senaste nytt

Klädsel för long haul flygningar

Det låter som om du beskriver mig. Liknande klädsel och tänk.

Om jag flyger business class och har viss privacy så kan jag dock tänka mig att sova i t-shirt. Men tröjan eller "overshirten" åker på direkt när jag vaknat.
T-Shirt/Piké och chinos.
Att T-shirts skulle visa för mycket hud är helt nytt för mig, men sen är jag ju inte amish..

Swiss First erbjuder val av långärmat eller kortärmat. Just saying :)

Det beror verkligen på. En kort-långsträcka österut Kan jag lätt ha skjorta med tröja över och vanliga chinos på det kallare halvåret. En trevlig piké och tröja över är min uniform när det är varmare. (Alltid tröja med för det blir nästan alltid kallt ombord för mig). Det är alltså i princip samma kläder som jag alltid har på mig ändå.

På nattflyg byter jag nu för tiden nästan alltid om till en långärmad/bent pyjamas jag har med enkelt så länge jag har målet att sova ett antal timmar och inte bara småslumra.

För sakens skull lägger jag till att jag inte direkt tycker det finns eller ska finnas någon särskild dess code just för att det är business. You do you!

Går ombord i vanliga kläder, oftast jeans, tröja och hoodie.
För flyg där jag tänker försöka sova byter jag oftast om till någon pyjamas jag fått på någon First flygning.

Fjällräven travelbyxor (med MT material) och ofta med en Eaton skjorta.
Erbjuds pyjamas bytar jag ut skjortan när jag skall sova.

1762600519174.gif

Är det det man menar med Virgins ”coffin class”?

Toppen