Senaste nytt

Klädsel för long haul flygningar

För tjugo år sedan flög jag från Dubai till Paris med Air France First. Efter middagen kröp jag ned mellan lakanen fullt påklädd. Just när jag hade somnat blev vi väckta av kabinpersonalen. Det skulle bli nödlandning i Beirut på grund av bombhot. När vi landat blev det lite kaotiskt och vi blev uppmanade att omedelbart lämna planet. Sedan blev det sex timmars väntan i terminalen. Jag tyckte synd om de två andra passagerarna i First som blev till allmänt åtlöje klädda i sina pyjamaser...

För tjugo år sedan flög jag från Dubai till Paris med Air France First. Efter middagen kröp jag ned mellan lakanen fullt påklädd. Just när jag hade somnat blev vi väckta av kabinpersonalen. Det skulle bli nödlandning i Beirut på grund av bombhot. När vi landat blev det lite kaotiskt och vi blev uppmanade att omedelbart lämna planet. Sedan blev det sex timmars väntan i terminalen. Jag tyckte synd om de två andra passagerarna i First som blev till allmänt åtlöje klädda i sina pyjamaser...

Men tänk om de i pyjamaser prioriterar att känna sig bekväma och struntar fullständigt i vad andra tycker?
Vem vet, ett par timmar tidigare de kanske tyckte synd om andra passagerare i First som sov fullt påklädda och blev allmänt åtlöje

Varje gång slutar den här diskussion med att det ska hånas & pikas antingen uppåt eller neråt.
Tröttsamt

Lululemon topp till tå. I ett tidigare liv var det kostym på affärsresorna för jag ofta gick direkt till eller kom från möten med kunder.

Har aldrig upplevt att jag behandlats sämre i mina bekväma kläder än hur jag behandlades i min kostym. Och även om jag gjorde det så skulle det inte ändra hur jag väljer att klä mig.

Detta fick mig att tänka på personen bredvid mig på flighten CPH-BKK som bytte om från mjukisbyxor till shorts i stolen strax innan landning.

Själv åker jag oftast i jeans/kostymbyxor och t-shirt/enklare tröja samt har med ombyte till något bekvämare om det är en längre nattflight där jag planerar att sova (men väljer då toaletten för ombyte)…
Så länge man har madrass under och täcker kroppen med täcket så ingen hud blottas ser jag inget problem med att någon byter byxor eller tröja i stolen vs toaletten. 100% hellre det än dödssynden barfota resegranne.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen