Svåraste är nog att övertyga personalen på Kastrup så man kommer med planet till Shanghai!
Får ha med sig utskrifter som visar att man har rätt till det.
Ingen aning, men när jag åkte till Shanghai i påskas så kollade de visum eller entry permit på alla vid gaten innan boarding.Brukar det vara problem? Dvs. att SAS är hårda med att se "bevisen" (dvs. en annan biljett till tredje land inom tidsramen).
Jag förmodar att SAS (eller vilket bolag det än gäller) kan drabbas ekonomiskt om man släpper iväg resenärer utan visum och som inte klarar kraven för detta?
SAS kontrollerade mitt pass och TIMATIC regler vid gaten på Kastrup när jag flög med dem till Beijing.Brukar det vara problem? Dvs. att SAS är hårda med att se "bevisen" (dvs. en annan biljett till tredje land inom tidsramen).
Jag förmodar att SAS (eller vilket bolag det än gäller) kan drabbas ekonomiskt om man släpper iväg resenärer utan visum och som inte klarar kraven för detta?
Hong Kong-Shanghai (5 nätter)-Macau är OK enligt reglerna.Har jag förstått det hela rätt att jag kan göra följande resa utan kinesiskt visum? Har svenskt pass.
Jag har en biljett Arlanda-Hong Kong-Arlanda (SAS). Från Hong Kong har jag en annan biljett till Shanghai (Hong Kong Airlines), jag stannar i Shanghai i fem nättter. Hem reser jag Shanghai-Macao (Air China opererat av Air Macao) och mellan Macao och Hong Kong åker jag färja. Jag stannar en natt i Hong Kong på hemvägen.
Ditvägen muren o.
Beijing är inte bara stad utan det är som eget län.Det går att besöka muren alltså även om de ligger utanför stan? Det skulle jag gärna vilja göra med 72h regel...