kretskort
Ny medlem
Det finns nog risk att underskatta förändringen då situationen redan är dålig. Säg att en perfekt utveckling för Sverige, Stockholm och Arlanda är 5/5 i poäng. En mer realistisk målsättning är en god utveckling på 4/5. Med situationen runt Bromma, Arlanda Express, Arlanda i sig samt i övrigt med infrastrukturen, geopolitiska situationen och brist på utvecklingsambitioner i Sverige så är verkligheten närmare 3/5.
Med de här förändringarna så kan vissa saker bli sämre så vi är nere på 2.5/5, men andra saker blir troligen bättre så då är det 3/5 igen, eller 3.5/5 om det blir bättre än tidigare. Att det blir ytterligare etablerat att SAS inte är svenskt, Köpenhamn är hub och Sveriges infrastruktur är sämre så kommer det dock bli väldigt svårt att komma upp i 4/5 eller 4.5/5. Om man inte vill rota i gamla synder eller investera i framtiden nu, så kommer man ännu mindre vilja göra det när det blir svårare att få utdelning.
När SAS gör slut med Sverige så borde vi i alla fall kunna komma med en snyfthistoria om hur vi ska bli bättre i framtiden. Att det inte var så smart att ha två flygplatser, att det kanske behövs snabbtåg för att ta sig till flygplatsen eller att man behöver lösa ut Arlanda Express som Peter Norman förespråkar i sin rapport. Alternativt köpa in sig i SAS igen och tvinga tillbaka trafiken.
Annars är det kul att det händer saker med SAS. Måste varit länge sedan det hände så här mycket på kort tid?
Med de här förändringarna så kan vissa saker bli sämre så vi är nere på 2.5/5, men andra saker blir troligen bättre så då är det 3/5 igen, eller 3.5/5 om det blir bättre än tidigare. Att det blir ytterligare etablerat att SAS inte är svenskt, Köpenhamn är hub och Sveriges infrastruktur är sämre så kommer det dock bli väldigt svårt att komma upp i 4/5 eller 4.5/5. Om man inte vill rota i gamla synder eller investera i framtiden nu, så kommer man ännu mindre vilja göra det när det blir svårare att få utdelning.
När SAS gör slut med Sverige så borde vi i alla fall kunna komma med en snyfthistoria om hur vi ska bli bättre i framtiden. Att det inte var så smart att ha två flygplatser, att det kanske behövs snabbtåg för att ta sig till flygplatsen eller att man behöver lösa ut Arlanda Express som Peter Norman förespråkar i sin rapport. Alternativt köpa in sig i SAS igen och tvinga tillbaka trafiken.
Annars är det kul att det händer saker med SAS. Måste varit länge sedan det hände så här mycket på kort tid?