Senaste nytt

Kan man gå plus på en resa i first class eller business?

Ja det var poängen i posten som tog upp beluga som medel att "tjäna in" kostnaden på.

Jag är tämligen övertygad att dagens flygbolag har gjort en mycket nogrann uträkning på marginalerna i händelse av extremkunder, och att First personal har fått träning hur man drar i bromsen på passagerare som ballar ur.

Jag hade glömt bort Emirates

The Champagne and Caviar Experience: Emirates’ First Class experience, always a benchmark for service excellence, has been upped a notch in 2022.
Customers can now savour unlimited portions of Persian caviar as part of the ‘dine on demand’ service, with an exquisite pairing of the world-renowned Dom Perignon vintage champagne. Emirates is the only airline with an exclusive agreement to offer the luxury brand on-board.

Emirates serves caviar from the Acipenser baerii fish, commonly known as the Siberian sturgeon.

Jag hade glömt bort Emirates

The Champagne and Caviar Experience: Emirates’ First Class experience, always a benchmark for service excellence, has been upped a notch in 2022.
Customers can now savour unlimited portions of Persian caviar as part of the ‘dine on demand’ service, with an exquisite pairing of the world-renowned Dom Perignon vintage champagne. Emirates is the only airline with an exclusive agreement to offer the luxury brand on-board.

Emirates serves caviar from the Acipenser baerii fish, commonly known as the Siberian sturgeon.

Emirates F BKK-HKG t/r kostar ju 12 000:-. Borde gå att dricka dom och äta caviar för drygt 2000:- i timmen utan några större problem, nästan för enkelt om man räknar in loungebesök :)

Emirates F BKK-HKG t/r kostar ju 12 000:-. Borde gå att dricka dom och äta caviar för drygt 2000:- i timmen utan några större problem, nästan för enkelt om man räknar in loungebesök :)

Ser fram emot reserapporten

The Points guy betalade US$3,268 det är ca 30.000 Kr
men han flög ju en längre sträcka
Bangkok to Dubai then onto Frankfurt

Enklaste är väl att ha guldkort på Star Alliance och ta sig en tur till den där whiskyloungen (tror det var Zürich?). Det ska väl inte vara omöjligt att dricka upp för biljettpriset?

Enklaste är väl att ha guldkort på Star Alliance och ta sig en tur till den där whiskyloungen (tror det var Zürich?). Det ska väl inte vara omöjligt att dricka upp för biljettpriset?
Finns ju inget super rare där, nästan alla flaskor kostar under 1000 sek.

Ska man då gå plus på en business biljett behöver man dra i sig 2-3 flaskor, det klarar åtminstone inte jag av.

Mitt rekord gällande champagne på en biljett var enligt nedan, Utöver nedan har man väl gjort några andra "spektakulära" flygresor för poäng som vart värde :p

EK First class - 36 000 SEK
ARN-DXB-KUL-MEL-AKL-MEL-KUL-DXB-ARN, totalt 13 flaskor Dom Perignon, drog 8 flaskor på nedresan till AKL

SQ First class - 95 000 Eurobonus poäng + 1700 SEK skatter
CPH-SIN-CPH, totalt 7 flaskor Dom Perignon

QR First/business class - Avios (minns inte hur mycket, och 2-3K SEK skatter).
DOH-BKK-DOH - 5 flaskor KRUG

Mitt rekord gällande champagne på en biljett var enligt nedan, Utöver nedan har man väl gjort några andra "spektakulära" flygresor för poäng som vart värde :p

ARN-DXB-KUL-MEL-AKL-MEL-KUL-DXB-ARN, totalt 13 flaskor Dom Perignon, drog 8 flaskor på nedresan till AKL

Tror jag och polaren sulade i oss liknande mängder när vi flög till Tokyo via Singapore i SQ F 2018. Eftersom dom då också hade dom perignon i the private room, och vi hade en dag där mer eller mindre, så kan man göra en ganska bra påverkan på deras lager. Hummer, oxfilé och grymt bra rödviner gör ju också en ”dent” i total spend. Jag märkte aldrig av att det ens fanns en tillstymmelse till reaktion på att man hade tempo, men samtidigt hade man väl kanske inte världens bästa förmåga efter 7-8 timmar och ett par flaskor in…

Det är tur att de flesta tullbås har glas mellan ankommande och kontrollant... den utandningen skulle inte varit att leka med.

Enligt the Points Guy serverar de Dom perignon P2 (videon är 3 år gammal) , om det fortfarande är så behöver man ju inte dricka lika många flaskor

Toppen