Senaste nytt

Kan man gå plus på en resa i first class eller business?

Den Beluga kaviar som serverades av flygbolag var främst olika italienska varianter

t.ex. Calvisus

Finns kinesiska med snarlika namn som inte är beluga
Kaluga Queen

Sen produceras det Beluga kaviar i exempelvis Bulgarien

Härkomst är av sekundärt värde för topic, om man tittar på det faktiska värdet på dessa enbart de billigaste burkarna här så är det ca 1500kr/st så trycker man i sig tio så börjar man nog närma sig revenue priset.

Härkomst är av sekundärt värde för topic, om man tittar på det faktiska värdet på dessa enbart de billigaste burkarna här så är det ca 1500kr/st så trycker man i sig tio så börjar man nog närma sig revenue priset.

Men man ska inte räkna med att det går, 10 kan ju vara mer än det som lastas för hela kabinen, Air France har 4 platser La Premiere.

Thai har inte serverat ren huso huso kaviar utan det kan vara hybrider.

De har i alla fall en press release att det gjort det

Fast det kanske är denna som är en blandning

De har i alla fall en press release att det gjort det

Fast det kanske är denna som är en blandning
Beluga Siberian = ej ren huso huso.
En blandning av huso huso + baeri.

Testade en gång mellan CPH-EWR, skumpan tog slut och jag mådde dåligt vid landning. Blev väl något plus då det var en bonusbiljett, hade inte gått för vanliga cash :cool:

• Gilla
Reactions: Gus
Finns tyvärr ingen first som serverar beluga kaviar.

Jodå. Qatar Airways har rejäla premiumprodukter till sina First kunder. Priset för uppgraderingen från J klass med Avios Till/Från Bangkok går absolut, med lite vilja, att konsumera ombord.
Nu står väl deras A-380 på backen men de är förhoppningsvis i luften snart igen
Skumpan Juni 2025.jpg
Pärlorna Juni 2025.jpg

Men man ska inte räkna med att det går, 10 kan ju vara mer än det som lastas för hela kabinen, Air France har 4 platser La Premiere.

Ja det var poängen i posten som tog upp beluga som medel att "tjäna in" kostnaden på.

På de First linjer som serverar beluga tror jag nog att man kan teoretiskt sett tjäna in priset om man tar in tillräckligt stort antal, men i realiteten så kommer man nog bromsas av personalen långt före det. Ska man gå in för detta måste man nog ta en bredd av imundigande för att sprida misstänksamheten.

Jag är tämligen övertygad att dagens flygbolag har gjort en mycket nogrann uträkning på marginalerna i händelse av extremkunder, och att First personal har fått träning hur man drar i bromsen på passagerare som ballar ur.

Last edited:
Jag är tämligen övertygad att dagens flygbolag har gjort en mycket nogrann uträkning på marginalerna i händelse av extremkunder
Eller så accepterar man att enstaka affärer faktiskt är dåliga affärer. Extremkunderna är ju per definition just extrema och även då extremt ovanliga.

Toppen