Senaste nytt

Kan jag konvertera Qatar Qmiles till British Airways Avios?

Jag vill verkligen inte vara otrevlig, men gör som agehall beskriver ovan så hittar du hur du skall göra direkt.

Annars har jag gjort 50% av jobbet åt dig så kan du göra andra 50% :)

Länk: LMGTFY

Du kan ju börja med att formulera dina tankar klart innan du postar istället för att posta ett nytt inlägg var femte minut. (Du kan dessutom redigera tidigare inlägg under en viss tidsperiod, så ingen större vits med att skapa nya så tätt i samma tråd!)

Varför gav du dig för in i diskussionen om det inte var för att sätta på plats?
För att jag inte alls förstod din motfråga till @Senator. Hans svar var mer än tydligt om du frågar mig och alla detaljer dyker direkt upp på google.

Senator gav information och jag undrade vart jag kunde hitta den.
Well, google är en bra gissning. Andra bra gissningar är hos Qatar och Accor.

Det som fick mig att ställa min första fråga i denna tråd var att
Qmiles --> Accor Le Club --> BAEC verkar gå.
där du då svarade
Vadå Qmiles ---> Acc____?
vilket jag inte alls får ihop. Din motfråga är helt obegriplig om man läst Senators inlägg.

ad har du tillfört med det genom att enbart vara dryg?
Det du kallar dryg i detta fall är att jag har förklarat hur du hittar informationen. Det är inte ens svårt i det här fallet och jag tycker det är rimligt att den som frågar om något själv gör en viss ansträngning.

Kan du klistra in länken?
Google

Jag är ute efter att konvertera Qmiles till British Airways.
Och om du läser Senator's inlägg så säger han att det går om du går via Accor Le Club. Om du läser själv på Qatar's hemsidor kommer du inse att det inte går att konvertera direkt till Avios, men det kanske blir för svårt när det inte finns en länk till en sida som säger att det inte går?

Länk 1 säger

"To convert your Qmiles to Le Club AccorHotels points, please login to your membership account, click on "Redeem MyQmiles/Qcredits" from the top menu and select "Redeem with Partners" from the left menu. Please ensure you have sufficientQmiles in your account before making your request."

Jag är ute efter att konvertera Qmiles till BA. Vart hittar jag det där menar du? Jag vill alltså inte redeem mina poäng.
Redeem betyder ”lösa in”. Du löser in dina Qmiles, och får Le Club points. Sen gör du samma sak hos BA med dina Le Club.

Du konverterar (convert) dina poäng genom att lösa in/växla (redeem).

Jag ger mig. Detta forum vill inte ge svar på frågor helt enkelt. Som sagt det mest ogästvänliga forumet. Man är mer intresserad av att trycka ner folk än att hjälpa. Äter gav detta forum en bitter eftersmak och jag har fortfarande inte informationen jag initialt frågade om. Tack.

Jag ger mig. Detta forum vill inte ge svar på frågor helt enkelt. Som sagt det mest ogästvänliga forumet. Man är mer intresserad av att trycka ner folk än att hjälpa. Äter gav detta forum en bitter eftersmak och jag har fortfarande inte informationen jag initialt frågade om. Tack.
Vad falls?

Spalta upp dina frågor klart och tydligt så ska du få ett svar av mig.

Jag tycker inte du ska genrallisera så om forumet, det är fullt av folk som hjälper till med allt. Du har dessutom fått svar i inlägg nr 2 och du har fått en länk av mig som leder dig direkt. Agehall har förklarat hur du söker fram svaret själv. Jag har även översatt engelskan och förklarat åt dig.

Jag vill inte lösa in, jag vill konvertera poängen.

Det är samma sak.

Jag vill inte lösa in, jag vill konvertera poängen.

Och det har vi redan svarat på hur du ska få reda på hur du gör.

Det kräver dock tyvärr att du läser och tar till dig den information som vi ger dig. Och jag kan återigen rekommendera att begrunda dina inlägg i några minuter innan du postar. Det här börjar mest likna en posting-run tycker jag.

Det jag initialt var ut efter var om jag kunde göra om Qmiles till Avios, dvs inte boka en resa utan bara flytta poängen då jag tycker BA är ett bättre program.
Senator förklarade då kostnader för att föra över poäng och jag ville hitta detta och frågade därför om länken dit.

Var det då så himla svårt att klistra in länken till den informationen, om någon hade den, så jag kunde fortsätta läsa själv?

Det jag initialt var ut efter var om jag kunde göra om Qmiles till Avios, dvs inte boka en resa utan bara flytta poängen då jag tycker BA är ett bättre program.
Senator förklarade då kostnader för att föra över poäng och jag ville hitta detta och frågade därför om länken dit.

Var det då så himla svårt att klistra in länken till den informationen så jag kunde fortsätta läsa själv?
Du fick svar direkt att det inte går direkt, men att det går via tredje part.

Du fick sedan svar hur du hittar länken.

Var det så himla svårt att leta själv istället för att spamma här och fråga om länken när det var beskrivet på micro nivå? Ingen har såklart länken i huvudet, utan hade behövt söka fram den, dvs samma sak som du behövde göra.

Hade du sagt till mig att du inte kan googla eller inte hittar på Google, hade du fått en länk av mig direkt. Jag är också nybörjare och får mycket hjälp av andra här, men du måste också ha lite ödmjuk attityd och vara tydlig och utförlig i vad du vill ha hjälp med.

Du har fått extremt tydliga och enkla svar tidigt i tråden och sen har vi mest undrat vad du inte förstod av de tidigare inläggen.

Toppen