Senaste nytt

Kan jag få mer än 6000 EuroBonus poäng i välkomstbonus på Diners Club kortet?

DC lounge search: Jeg har i to måneder ikke kunnet finde specifikke DC lounges fra deres hjemmeside? Når man søger går siden i "spin" og kan ikke åbne (alle browsere). Nogen som kender til denne fejl?

Var kan jag använda diners? Ska ju få 6000 poäng efter ett köp men det verkar svårt att få till. Har nu försökt på ICA samt på 2 restauranger i Stockholm city. Det måste ju funka i någon mataffär samt i barer/på restauranger, annars kommer jag inte kunna använda det. :( IKEA eller elektronikkedja har jag ingen som helst nytta av.

Som sagt systembolaget och Coop är väl de enklaste ställena. Eller vid bokning av flygresa hotell

ICA Flygfyren i Norrtälje om du har stuga det hållet.
ICA Stocksund (Danderyd) tog också emot Diners om jag minns rätt.

Clas Ohlson tar också emot Diners.

Om du tankar bil (eller köpa något) någon gång, tar Statoil, Shell och St1 emot Diners.

Tack för tipsen! Har ingen bil. Förutom flygresor & hotell så är mataffären & diverse krogar i stan min största utgift...
Tar Monks Diners?

Var kan jag använda diners? Ska ju få 6000 poäng efter ett köp men det verkar svårt att få till. Har nu försökt på ICA samt på 2 restauranger i Stockholm city. Det måste ju funka i någon mataffär samt i barer/på restauranger, annars kommer jag inte kunna använda det. :( IKEA eller elektronikkedja har jag ingen som helst nytta av.
ICA är per butik så det finns vissa av dem. Annars funkar väl monks, och en burgare på max...

Handlar endast på ICA & Hemköp, inte Coop. Systembolaget lär det dröja säkert ett halvår innan jag behöver handla ngt där. ;) Arlanda express tar de Diners? Varför har inte Diners kortet chip?

Varför har inte Diners kortet chip?
Ja, det är konstigt. Det är nästan så de tittar på en i affären som om man vore en kortbedragare när man säger att man måste dra magnetremsan. De i kassan som inte är så erfarna vet ju knappt om nåt annat än chipkort numera.
Jag använder mitt diners mest på restauranger och inköp online så det är inte så ofta jag märker av det dock, men jag skulle nog använda det mer dagligen om det var chip. Känns bättre då på nåt sätt...

Toppen