Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har 4 avbokade USA resor de senaste 12 månaderna, har en resa inbokad den första veckan i oktober en resa som jag verkligen har sett framemot, bila runt i Texas är målet, börjar redan bli lite pessimistisk om resan kommer att kunna genomföras dels om man kan komma in i USA, men läste att det var just nu hög spridning av Deltaviruset i sydstaterna.

I november är San Francisco bokad, hög smitto spridning även i Kalifornien enligt samma artikel.

I Januari bokad till Boston med SAS A321LR hoppet lever ännu.

Jag tror President Biden just nu har större problem än att tänka på när jag skall få besöka USA.

Blir väl att boka upp några X2000 resor under hösten med SJ koden som var här på BC för några veckor sedan så att man får se en del värden!

Det är lätt att glömma att det inte bara är federala gränsen som ska öppna, sen ska även delstaterna och städerna göra detsamma. I exempelvis Los Angeles var det tidvis obligatorisk karantän för alla anländande utifrån.

För alla våra (svenska) medlemmar som suktar efter en USA-resa OCH som älskar ansiktsmask kommer här en nyhet:

TSA to extend transportation mask mandate into January

TSA to extend transportation mask mandate into January - CNNPolitics

Ingen större fan men tycker inte det är så farligt. Vadslagning? Vilket kommer först? Öppna gränser eller bort med masken?
Tycker inte heller det är så farligt. Och står valet mellan lite lätt igenimmade glasögon och mögla hemma är valet lätt.

Tror masktvånget på flyg är det sista som försvinner långt efter gränser öppnat.

Här finns ju en möjlighet att grusa många förhoppningar, utlänningar välkomna men bara de som fått 3 sprutor :D

U.S. to start offering COVID-19 vaccine booster doses in September | Reuters
Aug 18 (Reuters) - The U.S. government said on Wednesday it plans to make COVID-19 vaccine booster shots widely available to all Americans starting on Sept. 20 as infections rise from the Delta variant of the coronavirus.

The White House is prepared to offer a third booster shot starting on that date to all Americans who completed their initial inoculation at least eight months ago, the U.S. Department of Health and Human Services said in a statement.

Där rök nog alla förhoppningar om september:

US extends non-essential travel restrictions with Canada and Mexico

US extends non-essential travel restrictions with Canada and Mexico - CNNPolitics

Svårt att se ESTA -länder om Kanada är stängt.

Ouch… jag förstår att ingen vet (eller ingen utanför Vita huset i alla fall :) men hur stor chans tror du det är att USA öppnar upp för ESTA-länderna i oktober?

Ex. Delger beslut vid Labour Day och gränsen öppnas i månadsskiftet sep/okt.

Ouch… jag förstår att ingen vet (eller ingen utanför Vita huset i alla fall :) men hur stor chans tror du det är att USA öppnar upp för ESTA-länderna i oktober?

Ingen vet, personligen har jag lagt ner mina förhoppningar av öppning före slutet av december... (då jag hade en resa planerad tidigare)

Det är bara önsketänkande på alla fronter just nu. Hoppas på att komma iväg på en konferens i november i Florida men det tror jag att jag kan fetglömma. Planera ingenting som rör USA öht just nu.

Ingen vet, personligen har jag lagt ner mina förhoppningar av öppning före slutet av december... (då jag hade en resa planerad tidigare)

Sedan har ju de "öppningar" vi sett hittills kommit med vissa bivillkor som extra tester och/eller annat. Gäller det vanlig turism känns det som man får vänta till nästa år om man vill ha det avslappnat, öppning eller ej.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen