Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
OM Kanada godkänner engelsk version av EU-vaccinbevis när man laddar upp det till ArriveCAN, (vi får väl se efter 7 september när de första rest in med nya reglerna) så borde den öppningen vara den mest liberala hittills, då Kanada utöver vaccinationsintyget "bara" kräver ett PCR inför avresa som jag förstått det. OM detta funkar så är det även snäppet mer liberalt än UK som kräver snabbtest före inresa, PCR efter inresa och ytterligare PCR om man stannar längre. Och isf är det okej för min del.
Man blir lite sugen att resa till Canada i höst då, har aldrig varit där men en tur till Toronto kunde vara intressant.:)

Man blir lite sugen att resa till Canada i höst då, har aldrig varit där men en tur till Toronto kunde vara intressant.:)
Har jag fårstått rätt att EU corona passet skulle gälla även där i så fall ?
Lever på hoppet att det då kan bli en NHL resa dit runt årsskiftet.
Av kanadensiska lagen återstår besöka Ottawa och Winnipeg.
Personligen skulle jag välja Vancouver före Toronto Vi gillade verkligen Vancouver med fina omgivningar.
Vad du än gör så undvik Edmonton, håla ute på prärien, men bra hockey lag.

Om jag åkte igen så skulle jag ta Montreal, vart där ett par gången med jobbet och en riktigt intressant och rolig stad, Toronto var också kul men en ”typisk” storstad som saknade charmen som Montreal har i mitt tycke.. Grymt hockey-publik också jämfört med många andra NHL städer

Det som är avgörande för mig i Kanadas liberalisering jämfört med UK (eller Singapore :rolleyes:) är att man inte behöver testa sig efter ankomst. Jag vill inte ha det orosmomentet hängande över mig när jag flyger och riskera positivt resultat vid ankomst, då är ju den resan förstörd. Ett PCR före kan jag ta.
Den avgörande frågan är ju som sagt i vilken utsträckning de godtar EU-certifikatet. Men jag tolkar det som att det funkar om man kan visa det på enbart engelska (eller franska, för riktighetens skull).

Vad gäller städer i Kanada så Montreal för staden i sig och Vancouver för omgivningarna. Är själv dock mest sugen på att utforska östra Kanada, allt från Thousand Islands över Gaspé till New Brunswick och Nova Scotia.

Liten påminnelse om att denna tråd handlar om USAs eventuella öppnade någon gång i framtiden och inte NHL/sport eller vad man kan göra i Kanada. Finns mer lämpade trådar för dessa diskussioner, alternativt starta en ny tråd för ämnet.

/Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen