Tjena gänget! Första inlägget i det här forumet! Har varit inom och läst till och från över längre tid då det har varit mycket matnyttig information att hämta här. Nu tänkte jag att det är på tiden att ge tillbaka också!
Så - angående avis-kampanjen. Precis som ovanstående märkte jag att man var tvungen välja betydligt dyrare bil för att komma åt poängspecialen (vilket
borde vara Bilgrupp C och uppåt). Detta störde mig lite, så jag valde ringa kundservice, ta kontakt per mail till kundservice samt även andra kontakter jag har hos Avis. Efter att ha diskuterat med en engelsktalande, en svensktalande nede i Barcelona, en stationsinnehavare vilka inga direkt kunde svara på hur det här förhöll sig, så fick jag till slut veta att jag kunde ringa stockholmskontoret (010-49 48 050, knappval 4) för att få mina svar.
Efter att ha pratat med en trevlig man där inne i ca en halvtimme hade jag fått göra bokningen via honom och även med poängkorrigering så de rätta poängen skulle landa på mitt EB konto efter hyran. Nu får vi se om detta kommer inträffa i slutändan.
Så. Samtalen gick till på detta viset:
- Ringde bokningen första gången och hamnade hos en engelsktalande agent, som absolut inte förstog min fråga för hon tyckte allt verkade vara bra. När jag förklarade att även bilgrupp C borde vara med i poängspecialen fick jag vänta en stund, efter hon kom tillbaka på linjen pekar hon mig till engelska bokningssidan istället och påstår att allt fungerar - för att sedan hastigt lägga på. Detta stämde inte.
- Tog kontakt med kundservice på mail, varpå en norsk agent påstog att
"hon förstog hur jag tänkte och kunde dels hålla med, men vissa bilar kanske var undantagna kampanjerbjudandet pga bilarna kanske för populära eller inte många av just den typen". I vändande mail argumenterade jag för att det väl inte hade något med hur jag tänkte, då det ju tydligt var skrivet
från bilgrupp C. Då gav hon mig ett kort svar att jag fick prata med bokningskontoret.
- Andra försöket till bokningen fick jag prata med en svensktalande agent på Barcelonakontoret. Han hade inte fått någon intern information kring denna kampanj. Jag hade då förstahandsinformation om att det hade skickats ett internmejl med information om denna kampanj - även i detta mail hade informationen om att det var
bilgrupp C och större som gällde i denna kampanjen. Ifrågasatte detta, men han hävdade hårt att denna information inte hade kommit till honom. Nåväl. Vidare i samtalet diskuterar jag med honom om hur denna kampanj går till och han försöker få mig vidare till SAS kundtjänst (Chattbotten Ture, någon?). Då argumenterar jag attt allt pekar på att det de facto är avis som håller i kampanjen, då arrangör är Avis Budget EMEA, kontaktväg för kampanjen är via Avis, de fullständiga villkoren är på Avis' sida etc. Han var tvungen ge upp kring detta i det läget - och kollade genom med mig för att till slut hålla med mig att allt detta var väldigt konstigt. På så vis fick jag äntligen en bra kontaktväg där jag kunde komma någonstans.
När jag fså vis att det absolut skulle vara dessa poäng även på t.ex peugeot 2008 då detta är bilgrupp D. Han kunde inte svara på varför inte poängspecialen framkom på denna bilgrupp. Sedan diskuterade vi lite kring att denna kampanj verkar vara vilseledande med tanke på att poängspecialen inte visas på bilar som uppenbarligen ska ingå i erbjudandet och han kunde inte annat än att hålla med.
-I sista samtalet till Stockholmskontoret pratade jag med en medarbetare som var hjälpsam och trevlig. Något jag däremot funderade lite på var att under samtalet behövde han prata med sin chef angående ärendet. Jag undrar jag om man försökt luras lite med kampanjen, då efter chefssamtalet inte vara några problem göra en bokning hos de direkt i samtalet, inkluderat korrigeringen just kring poängen på denna hyran. När jag då frågade om detta betydde att kampanjen bara gällde mig, men inte alla andra med tanke på vad som var skrivet på sas-sidan, menade han på att detta skulle ändras så att kampanjen blev sanningsenlig. Han kunde dock inte ge någon bra tidsplan på när detta skulle vara åtgärdat.
SÅ!! Ursäkta för en vägg av text i detta fallet, men: Mitt tips är att ringa in till Stockholmskontoret(010-49 48 050 #4) och fråga kring varför inte dessa poäng visas - om ifall denna kampanj ljuger. De hjälper er (förhoppningsvis) boka en bil med rätta poängsatsen!
Ha en fin dag!