Och nivåpoäng?Nu har jag gjort olika sökningar och kommit fram till att 1 dygn ger 3 p/euro, 2-6 dygn ger 6p/euro och 7+ ger 9p/euro.
Så det är alltså inte 6p*2 om man hur ex. 4 dygn eller 9*3 för 9 dygn...
Och nivåpoäng?Nu har jag gjort olika sökningar och kommit fram till att 1 dygn ger 3 p/euro, 2-6 dygn ger 6p/euro och 7+ ger 9p/euro.
Så det är alltså inte 6p*2 om man hur ex. 4 dygn eller 9*3 för 9 dygn...
Står att nivåpoäng ska vara hälften av bonuspoängenOch nivåpoäng?
Samma problem, mailade guldsupporten den 21/4, men inget svar ännuHar en bilhyra från Sixt där jag bara fått bonuspoäng, ej nivåpoäng. Mailade Sixt om detta som hänvisar till SAS då Sixt "endast hanterar bonuspoäng".
Någon som vet vart på SAS man vänder sig? Guldsupporten?
På SAS hemsida står det ju vart man ska maila om man saknar poäng, men den adressen leder till Sixt som då alltså säger att de ej hanterar nivåpoäng
Kan bli så trött på detta. Att man ska behöva lägga ett halvtidsjobb på att få in poängen man har rätt till.Samma problem, mailade guldsupporten den 21/4, men inget svar ännu
Annan firma. Fått olika svar där alla pekar på varandra... Antar att detta kommer ta sin tidKan bli så trött på detta. Att man ska behöva lägga ett halvtidsjobb på att få in poängen man har rätt till.
Vi har en affärsöverenskommelse där jag är berättigad dessa poängen, men ingen vill ta i det...
Jag har iaf mailat SAS så får vi se vad som händer.
Du har fortfarande inte fått något svar @Frukten ? Var det också Sixt och du fick också bara bonuspoäng?
Tjäna upp till 5 000 bonuspoäng och 2 500 nivåpoäng med Avis
- Kampanjen är tillgänglig för kvalificerade SAS EuroBonus-medlemmar.
- Kampanjen gäller för hyror av mellanstor bil eller större, med hyror på minst 3 dagar. Mini och små bilar (Bilgrupp A och B) är ej kvalificerade.
- För att kvalificeras måste hyran bokas mellan 05 maj 2025 och 02 juni 2025, och hyras mellan 05 maj 2025 och 31 augusti 2025.
- Kvalificerade hyror måste göras via flysas.com, sas.se, sas.dk eller sas.no.
- För att tjäna SAS EuroBonus-poäng måste hyreskunden inkludera sitt SAS EuroBonus-medlemskapsnummer. Numret måste uppvisas vid hämtning av bilen.
- Kampanjen SAS EuroBonus Extrapoäng är giltig för hyror i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Nordamerika.
- Kvalificerade uthyrningar kommer att få:
(Dessa summor inkluderar alla standardbaspoäng). Kunder som betalar med sitt SAS EuroBonus-kreditkort kommer att få 500 standardbonuspoäng ovanpå denna bonus.
- Upp till 2 500 bonuspoäng och 1 250 nivåpoäng för 3–7 dagars hyra
- Upp till 4 000 bonuspoäng och 2 000 nivåpoäng för 8–13 dagars hyra
- Upp till 5 000 bonuspoäng och 2 500 nivåpoäng för 14–28 dagars hyra
- Minst 2 500 SAS EuroBonus-poäng kommer att delas ut per kvalificerad hyra, till maximalt 5 000 poäng per hyra. SAS EuroBonus Mastercard-innehavare kommer att tjäna minst 3 000 poäng per kvalificerad hyra, till maximalt 5 500 poäng beroende på medlemsnivå (dessa summor inkluderar alla standardbaspoäng).
- Bonuspoängen gäller inte för Prestige-bilar, skåpbilar, Avis Chaufförsservice eller månadsuthyrningar världen över.
- Erbjudandet kan inte kombineras med andra erbjudanden och rabatter.
- Kampanjpoäng tilldelas på maximalt tre hyror under kampanjperioden.
- Det kan ta upp till 8 veckor innan poängen tilldelas.
- Avis och SAS EuroBonus standardvillkor gäller. Regler och villkor finns på denna sida.
- Hyrestagaren måste uppfylla Avis krav på ålder, körkort och kreditvärdighet.
- Promotor: Avis Budget EMEA Ltd, Avis House, Park Road, Bracknell, Berkshire, RG12 2EW, Storbritannien.
Nu vet jag inte från vilken station du avser hämta men jag provade göra en sökning från 8/8-15/8 med upphämtning vid Stockholm C och där ger en Kira Niro EV 2500/1250 poäng medan en Kira Ceed Estate bara ger 1000/500 poäng. Båda står som mellanstora bilar.Trevlig kampanj men alltid lurigt när det under bokningsprocessen visar något annat.
Väljer jag att bara visa medelstora bil så får jag på första träffen bara 750 nivåpoäng för en bokning på 7 dagar i augusti.
Behöver lägga på 1000:- från billigaste medelstora bilen för att få 1250 nivåpoäng enligt bokningssidan.
Lite O.T men kul också att man enligt Avis bara får in två väskor i en Ford Transit.![]()