Senaste nytt

Kör alla Star Alliance bolag med Coca Cola?

I USA på 80-talet hade man varje år blindtester mellan Coca Cola och Pepsi bland besökarna på fairs och liknande. Vill minnas att Pepsi vann varje år. Det sägs att Coca Cola då beslöt att ändra receptet för att göra colan lite mer lik Pepsi. Pepsi sades vara lite sötare och det var därför man vann blindtesterna. Ryktet gjorde gällande att Coca Cola därför beslöt att också göra sin produkt lite sötare. Vet inte sanningshalten i påståendet men jag misstog mig pinsamt nog på Coca Cola och Pepsi. Hade alltid trott att jag gillade Cola bäst men i blindteset valde jag Pepsi. Tycker heller inte riktigt att cola smakar likadant som när man var yngre men det kan i och för sig ha att göra med ändrade preferenser.

Last edited:
Det går inte att missta nya Zero med Max. Helt omöjligt är jag säker på. Absolut möjligt dock med sockervarianterna för en normalkonsument.

Light kan jag leva med, även om eftersmaken är en helt annan :)

Förstår inte varför restauranger väljer Pepsi, så mycket billigare kan det inte vara.
Det har väl med leverantör av dryck att göra? För det är väl inte samma distributörer för både Cola och Pepsi i Sverige?

Spekulerar i att Pepsi har något med bryggeriet Spendrups att göra? Jag undviker detta öl pga allt finkel, och tvärvänder vid en pub som serverar detta. Har noterat Pepsi skyltar vid flera av dessa tillfällen.

Spendrups och Åbro har coca cola och carlsberg kör med pepsi. Vissa restauranger är budna till sina leverantörer och vissa kan välja fritt. Priser diffar nog väldigt mycket för olika restauranger beroende på avtal.
Dock så tror jag ingen väljer leverantör efter vilken läsk dom har. Även om jag är en stark förespråkare för coca cola.
Nu pratar jag om restauranger.

Jag har talat med en kemist hos Spendrups angående deras höga nivåer av finkel i fatölen.
Klar över att andra svenska fabrikat också har det. Jag behöver inte snabbgoogla fram en artikel från aftonlögnen anno 2004 då jag redan efter två-tre höghaltiga finkelöl får en ilande huvudvärk. Pripps blå är allra värst. Vart vill du komma med detta då förutom att vara en anonym bror duktig?

Problemet med många Spendrups krogar är att de inte serverar kvalitet jag vill ha på fat utan endast finkelvarianter, och on-topic ofta Pepsi.

Last edited:
Ett off-topic tips, se till att du borstar tänderna ofta (vänta dock 30 minuter efter senaste Coca Cola Zero-intaget för att inte förstöra emaljen) med någon tandkräm som har riktigt med flour och gurgla gärna med flux minst ett par gånger om dagen.

Toppen