palmen
Moderator
Trevlig rapport att läsa om ett trevligt resmål. Finns numera på listan över resmål. Är inne på om det går att applicera 2-4-1 vouchern på en resa till söderhavet. Det verkar svårt med platser på NZ i C, är det så? Jag kan nog klara mej utan F om jag skulle hitta platser på NZ, deras C verkar väldigt nära F.
Jag höll koll varje vecka på om det dök upp platser SYD-RAR samt AKL-RAR i ungefär ett halvårs tid utan att jag såg någon tillgänglighet över huvud taget. Hittar du economy award skulle jag ta den direkt i alla fall om det passar dina datum. Skulle något bättre dyka upp kan man alltid ändra en 2-4-1 bokning för 150 kronor.
Det borde väl gå att använda en 2-4-1 för att ta sig till söderhavet, riktigt bra nyttjande av poäng i så fall. Åka Thai till Bangkok och vidare till Sydney ska inte vara allt för svårt att hitta i F om man bokar i god tid. Frågan är bara hur mycket omväg de godkänner på en sådan bokning, tänker mig ARN-Europa-Tokyo-Bangkok-Sydney-Rarotonga. Då borde man kunna få in 3 sträckor i First, dels ANA till Tokyo och sedan Thai ner till Sydney.