Senaste nytt

Jorden runt via Rarotonga (del 1)

Trevlig rapport att läsa om ett trevligt resmål. Finns numera på listan över resmål. Är inne på om det går att applicera 2-4-1 vouchern på en resa till söderhavet. Det verkar svårt med platser på NZ i C, är det så? Jag kan nog klara mej utan F om jag skulle hitta platser på NZ, deras C verkar väldigt nära F.

Jag höll koll varje vecka på om det dök upp platser SYD-RAR samt AKL-RAR i ungefär ett halvårs tid utan att jag såg någon tillgänglighet över huvud taget. Hittar du economy award skulle jag ta den direkt i alla fall om det passar dina datum. Skulle något bättre dyka upp kan man alltid ändra en 2-4-1 bokning för 150 kronor.
Det borde väl gå att använda en 2-4-1 för att ta sig till söderhavet, riktigt bra nyttjande av poäng i så fall. Åka Thai till Bangkok och vidare till Sydney ska inte vara allt för svårt att hitta i F om man bokar i god tid. Frågan är bara hur mycket omväg de godkänner på en sådan bokning, tänker mig ARN-Europa-Tokyo-Bangkok-Sydney-Rarotonga. Då borde man kunna få in 3 sträckor i First, dels ANA till Tokyo och sedan Thai ner till Sydney.

• Gilla
Reactions: Alf
Tack för en härlig rapport, med fina kommentarer, såsom "Kan man sköta detta på en liten söderhavsö borde det inte vara rocket science att även få detta att fungera på Arlanda kan man tycka." och fina bilder. Är gärna med på utlottningen.

Fantastiskt trevlig reserapport. Drömmer mig tillbaka till backpackandets tid och hostels i Sydney.

Är gärna med i utlottningen!

Mycket bra rapport.
Får nu ännu mer dåligt samvete för att jag inte skrivit min reserapport från min first first, och samtidigt ännu mer ångest över hur dåliga bilderna från den resan blev...

Deltar gärna i utlottningen - skulle ju faktiskt ge en extra bra anledning att göra ett första besök på inofficiell BC-träff på Monks...

Toppen