Senaste nytt

Jorden runt på 3-4 dagar

Abbs

Medlem
Ni tänker på global entry?

Annars funkar A1/A2 visum som fast track vid de flygplatser där det finns separat kö.
 

filip23

Medlem
Runt början av Oktober är resan planerad att gå av stapeln. Tänkte försöka få in en LH F från FRA till tex HND (är väldigt flexibel med datum) och sen en ANA F eller "the room" från HND till USA, sen hade det faktiskt varit trevligt att avsluta med en SAS hem till CPH. Vad tror ni om rutten? Är ingen "äkta" jorden runt men blir ändå en bra resa och ska självklart bjuda på live rapportering
 
Verkar ju finnas en del ”billiga” resor från MXP till AKL för runt 3400 EUR. Då blire det ju en äkta jorden runt ;)

Kolla på FlyerTalk så hittar du mer, funderar sj på att köra en sådan.
 
Runt början av Oktober är resan planerad att gå av stapeln. Tänkte försöka få in en LH F från FRA till tex HND (är väldigt flexibel med datum) och sen en ANA F eller "the room" från HND till USA, sen hade det faktiskt varit trevligt att avsluta med en SAS hem till CPH. Vad tror ni om rutten? Är ingen "äkta" jorden runt men blir ändå en bra resa och ska självklart bjuda på live rapportering
Klart det blir jorden runt - du passerar ju datumzonen.

Hade jag gjort någon liknande hade jag absolut försökt maxa antalet bolag och ben.

Många sänker alltid LH men jag tycker deras long haul är nice! Älskar den öppna kabinen på a350.. Den kanske har fasats ut nu ? - testade deras nya på 787.. också fin, men jag tycker om när det är space i kabinen och man man kan se vad om sker.
 

filip23

Medlem
Klart det blir jorden runt - du passerar ju datumzonen.

Hade jag gjort någon liknande hade jag absolut försökt maxa antalet bolag och ben.

Många sänker alltid LH men jag tycker deras long haul är nice! Älskar den öppna kabinen på a350.. Den kanske har fasats ut nu ? - testade deras nya på 787.. också fin, men jag tycker om när det är space i kabinen och man man kan se vad om sker.
Jag håller med dig :) problemet är att tillgängligheten är så sjukt dålig och det är svårt att sy ihop något bra. Hade gärna velat ha ett ben ANA, ett med EVA, och ett med SAS (det är mina prio). Då jag är flexibel med datum så kanske det dyker upp mer närmare avgång.
 
Toppen