Senaste nytt

Jorden Runt på 14 Dagar: Del 2 – EVA Air Royal Laurel Class

Mycket underhållande läsning till dagens morgonkaffe.Jag blev sittande länge idag.kände att jag ville läsa till slutet.Tack och ha en fin sommar.

Tack för mycket trevlig läsning.

Ursäkta min okunskap, men så länge du har guldstatus så kan du besöka loungen utan att flyga med aktuellt bolag den dagen?

Jag tackar åter igen för den gods återkopplingen. Riktigt kul att ni uppskattar mina rapporter! :)

Jag har spenderat de senaste två veckorna i Marocko, så det har inte funnits mycket tid över till BC. Ber om ursäkt för att jag dröjde.

simontemplar Skulle gärna vilja att reportagen hamnade på förstasidan igen, men tyvärr lämnade jag redaktionen förra året i samband med en utlandsflytt.

Du har rätt där med hotellen. De Rougemont var ett mysigt countryhouse med en lung och skön atmosfär, dock var läget inte optimalt men helt klart trevligare än Park Inn.

flybob: 34 timmar låter som en extremt lång tid, men jag skulle gärna göra om resan. Det var faktiskt inte så farligt då jag hann med två hela nätters sömn ombord. Skumpan tog jag det lugnt med och runt halvvägs började jag faktiskt bli lite trött på Dompan. Kännde mig pigg och utvilad när jag kom fram till London :)

ACervin: Resan gick förvånandsvärt fort, och jag kände mig mer utvilad vid ankomst, än efter en 9 timmars flygning i Economy.

henrik l: Antar att EVA Air var det enda vettiga valet då de ger 200% till Miles&More. Ser inga större fel med Lufthansa i sig, men jag ogillar dem främst av ideologiska skäl. I synnerhet deras syn på kundlojalitet vilket strider mot allt som skolan lärt mig ;)

henrik l: Antar att EVA Air var det enda vettiga valet då de ger 200% till Miles&More. Ser inga större fel med Lufthansa i sig, men jag ogillar dem främst av ideologiska skäl. I synnerhet deras syn på kundlojalitet vilket strider mot allt som skolan lärt mig ;)

Ja det är en intressant anomali vad man kan tjäna med t ex BR och och TG, jämfört med om man åker inom gruppen. Nästan så man inte vågar tala högt om detta. Hmm, dina synpunkter verkar grundas på att du har läst företagsekonomi med marknadsföringsinriktning:D Jag har ju svept över det mesta inom området i min undervisning, samtidigt som jag har kommit så långt att jag har blivit cyniker:D Men helt klart är att det finns en del motsägelser i M&M:D

Takk for flott lesestoff!
Du hadde flaks at du fikk drukket såpass med Dom da de som oftest kun laster noen få flasker og dermed raskt går tomt. Mulig medpassasjerer ikke var så tørste på champis :) Ellers virker hardware bra, men kneppet bak siste 777 config til Singapore Air og Qatars B 787 (og kommende A380).
Det som har skuffet meg og mine kolleger mest med EVA er nettopp catering, her er det dessverre ofte middelmådighet og dårlig presentasjon og tilbredning. De har heller ikke full valgfrihet, noe flere av konkurrentene tilbyr, men "set-menus. Service og kabinfølelsen ligger også et par hakk bak en del av konkurrentene etter min erfaring.
Ellers er EVA et bra alternativ østover dersom prisene er innenfor "normalen" (usikker på om de har noen kampanjer el fra Europe feks)

Takk for flott lesestoff!
Du hadde flaks at du fikk drukket såpass med Dom da de som oftest kun laster noen få flasker og dermed raskt går tomt. Mulig medpassasjerer ikke var så tørste på champis :) Ellers virker hardware bra, men kneppet bak siste 777 config til Singapore Air og Qatars B 787 (og kommende A380).
Det som har skuffet meg og mine kolleger mest med EVA er nettopp catering, her er det dessverre ofte middelmådighet og dårlig presentasjon og tilbredning. De har heller ikke full valgfrihet, noe flere av konkurrentene tilbyr, men "set-menus. Service og kabinfølelsen ligger også et par hakk bak en del av konkurrentene etter min erfaring.
Ellers er EVA et bra alternativ østover dersom prisene er innenfor "normalen" (usikker på om de har noen kampanjer el fra Europe feks)

Tackar! Det var en del familjer på flygningen vilket kanske var skälet till varför det fanns Dompa kvar. Såg dock inte så många som beställde Champagne då detta var en nattflygning. De flesta sov igenom hela flygningen fick jag intrycket av. På det sista benet från Bangkok orkade jag bara med ett glas, men det engelska paret på rad 1 var rätt flitiga med att beställa in Champagne.

Jag vill minnas att EVA Air nyligen tog bort sina set menus som de hade tidigare, och numera väljer man sin varmrätt som vanligt. Val av förrätter erbjöds inte och utbudet av desserter var ganska begränsat. Cateringen på JFK sköts av Do&Co som brukar hålla en ganska hyfsad standard, men kvalitén från Taipei och Bangkok var dock desto sämre.

Tack för ett synnerligen bra resereportage!

Tusen tack!

PING! Klart den här rapporten ska upp i listan igen. Sjukt läsvärd för de som har missat den eller för andra som har glömt bort den. :p
Tack igen för fortsättningen.
Sitter plötsligt med ett sug och tankar på att spana runt på vad det kan kosta prismässigt till Asien. Hmm... Undrar om de har någon rolig kampanj? :D
Jag får även kika på hur poängintjäningen är till M&S kontra EB. :)

Toppen