Senaste nytt

Jakten på polarrullen

KalleSus

Medlem
Ett sådant där klassiskt gränsfall. Rullen serveras väl åtminstone från 09:01. På avgångar kl. 09:00 får jag alltid frukost. Kan det vara så att fresh bite gäller från 16:01? Ser att det står 15:59 i någon post.

Frukosten nämns ju i menyn - den serveras "until 9.00 AM"
Freshbites serveras "on selected flights (...) that comes in various shapes depending on the time of the day". I övrigt inga speciella tidsbegränsningar - annat än att freshbites serveras efter frukosttid ("during the rest of the day").
Så någon tidsmässig övergång från polarrulle till freshbite finns i alla fall inte belagd i någon form av offentligt dokument.
 

Agö

Medlem
Frukosten nämns ju i menyn - den serveras "until 9.00 AM"
Freshbites serveras "on selected flights (...) that comes in various shapes depending on the time of the day". I övrigt inga speciella tidsbegränsningar - annat än att freshbites serveras efter frukosttid ("during the rest of the day").
Så någon tidsmässig övergång från polarrulle till freshbite finns i alla fall inte belagd i någon form av offentligt dokument.
Korrekt. Dock finns indikationer som t.ex. från medlemmen nedan som är flygis på SAS och dessutom från en mkt trovärdig källa i form av @Nystrom som gör sin beskärda tid ombord SAS.

Polarrullen skall serveras på SAS flygningar i Norden mellan 09,01 -15,59 alla dagar!
emoji4.png
(personlig favorit är kalkonen)
/flygvärdinna

SAS har anvisningar för vilka saker som skall serveras vid vilken tidpunkt osv. Inrikes så tror jag att omslagspunkten mellan frukostlåda och polarrulle går vid 9-tiden. Sedan är det rulle fram till ca kl 16 varefter fresh bite gäller.
Men, som Plus-resenär kan du välja fritt bland ombordsortimentet. Det innebär att det går att få en rulle fastän det är "fresh bite-time" som gäller
 

Agö

Medlem
Också detta svar från (*trumvirvel*) kundservice.

Då har jag fått svar på mitt klagomål från den senaste polarrulleincidenten. Det som är bra är att det är väldigt tydligt, mindre bra är att uppläxning av EBD från kabinpersonalen inte är en grund för kompensation.

Baserat på svaret kan vi alltså konstatera
- Plus får inte välja vad dom vill från vagnen
- Rulle ingår endast i Plus mellan 09.00 - 16.00

Kul att det är dialogmöte i Göteborg nästa fredag :)

8<------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Layzedad,

Tack för ditt mail.

Vi har inte möjlighet att möta ditt krav om kompensation. Du har i slutändan fått en polarrulle trots att dessa är avsedda för SAS GO. Nedan finner du serveringstiderna för respektive produkt i SAS Plus.

Fram till 9.00 serveras frukost

Från 9 – 16 serveras polarrulle

Från 16 -> serveras freshbite


Jag har som jag tidigare skrev, framfört din synpunkt till den grupp som planerar utbudet ombord och vem vet, kanske kommer rullarna erbjudas under hela dagen i SAS Plus.

Vi förstår om du är besviken men vi hoppas att vi får möjligheten att återigen välkomna dig ombord på en SAS-flygning. Tack för ditt tålamod och din förståelse.


Med vänliga hälsningar,

XYZ
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service
 

Layzedad

Medlem
Senaste uppdatering i polarrullefrågan är ett mail daterat 27/2 från den som är ansvarig för Onboard Products and Services där hen säger att det har gått ut ett förtydligande till crew för två veckor sedan. Innebörden av detta förtydligande är att kunder i Plus som önskar något som inte serveras vid den specifika tidpunkten skall få det under förutsättning att det finns ombord.
Jag kommer spara mailet för framtida bruk :D
 

011430121

Medlem
Talade med en kabinchef för några veckor sedan och hon sa, vad enkel det skulle vara om hade polarrulle på alla linjer efter klockan 09.00, då skulle vi kunna ta bort ett par produkter som "åker runt runt bara" glömde att fråga vilka produkter det kan vara, min gissar på Wasamackan.
 
Arlanda-Köpenhamn igår vid lunch. Polarrullar till alla och ville man ha två gick det också bra!
Vid hemresan kl 17 serverades freshbites men också polarrullar. Så jag fick freshbites och två polarrullar. Inga problem. Allt serverades med ett leende på bägge flighterna!
 

Mike@GOT

Medlem
Arlanda-Köpenhamn igår vid lunch. Polarrullar till alla och ville man ha två gick det också bra!
Vid hemresan kl 17 serverades freshbites men också polarrullar. Så jag fick freshbites och två polarrullar. Inga problem. Allt serverades med ett leende på bägge flighterna!

Precis som det ska vara, ju :)
 

FF#1

Medlem
Fick både rulle och "bett" på sk02 i förrgår till Luleå. Känns som att det går åt rätt håll nu, några bakslag på sistone?
 

JohanG

Medlem
Denna återkoppling fick jag efter dialogmötet i Luleå
Hej Lena,

Jag fick höra av min kollega XYZ att du flög med SK002 den 12 januari och att det uppstod en diskussion när du hellre vill ha en polarrulle än en Fresh Bite. Alternativet att få en polarrulle när man reser i Plus klass ska finnas. Jag är ledsen att höra att detta alternativ inte erbjöds dig.

Ansvarig på vår besättningsbas har gått ut med en påminnelse till våra besättningar om att vid förfrågan ska också en polarrulle kunna erbjudas i Plus klass.

Jag har satt in 2000 extra poäng på ditt EuroBonus konto och hoppas att de ska komma till nytta vid en kommande SAS flygning.

Välkommen ombord snart igen.

Bästa hälsningar

XYZ

XYZ
Manager
SAS Sales and Service
Customer Care This e-mail (including any attached documents) is proprietary and confidential
and may contain legally privileged information. It is intended for the named
recipient(s) only. If you are not the intended recipient, you may not review,
retain, copy or distribute this message, and we kindly ask you to notify the
sender by reply e-mail immediately and delete this message from your system.
Thank you.
E-mail is susceptible to unauthorised alterations which may corrupt
the message of the e-mail. SAS Group only sends and receives e-mails on the basis that SAS Group is not liable for any unauthorised alterations.
Intressant. Kan inte påstå att jag tycker att det har gått ut någon officiell intern information rörande "valet", överhuvudtaget. Än mindre en påminnelse. Den största orsaken till förändring (vilket jag ändå upplever att det har blivit ombord) är ryktesvägen, besättningsmedlemmar som läser på businessclass och några av alla våra trevliga resenärer som berättar vad som sägs på pendlarmötena.

Skulle vara intressant att veta hur den påminnelsen formulerades, eftersom den verkar ha gått mig förbi... Jag har ju i och för sig serverat polarrullar på förfrågan sedan dag ett, som den lilla rebell man är. Samtidigt har det gått ut en väldans massa påminnelser om att vi inte ska lägga mynt i plastglas (många gör det på linjer där vi har väldigt lite kontantförsäljning, typ inrikes) eller att man ABSOLUT inte får lägga servetter under locket på kaffekannan för att förhindra att det droppar kondensvatten på våra gäster eftersom. Prioriteringar :)
 
Toppen