Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Fick rulle utan problem på SK1021 i går kväll, den väldigt trevliga pursern hade dock ett önskemål att jag också testade deras nya fresh bite - Chicken, Nordic Cloeslaw & Dillchips vilket jag självklart ställde upp på. Är ingen större förespråkare av kyckling men den var riktigt ok, framförallt var det bra texturer med ett lite småsegt rågchips och en "fresh" slaw. Funkade dessutom väldigt bra med en Cloud Hopper :)

olo

Medlem
På kvällsflighterna CPH-GOT erbjuds fortfarande inte rullen. Jag misstänker att den inte lastas då ingen försäljning sker i GO. Hur ser de ut på andra Skandinaviska linjer utan försäljning i GO, som Visby?

Ovan gäller oavsett om det är SK446 (CRJ) eller SK448 (A321).

mha321

Medlem
På kvällsflighterna CPH-GOT erbjuds fortfarande inte rullen. Jag misstänker att den inte lastas då ingen försäljning sker i GO. Hur ser de ut på andra Skandinaviska linjer utan försäljning i GO, som Visby?

Ovan gäller oavsett om det är SK446 (CRJ) eller SK448 (A321).
Är det försäljning på de tidigare avgångarna från CPH-GOT, eller är det aldrig det?

Nämner det för att jag definitivt fick rulle på SK1444 förra veckan -- men jag var inte observant på ifall det var någon försäljning i Go.

olo

Medlem
Är det försäljning på de tidigare avgångarna från CPH-GOT, eller är det aldrig det?

Nämner det för att jag definitivt fick rulle på SK1444 förra veckan -- men jag var inte observant på ifall det var någon försäljning i Go.
Aldrig försäljning på CPH-GOT.
Intressant, SK1444 är en JetTime tur. Och där lastades inte polarrullarna tidigare pga litet galley. Så nu kan vi slå hål på den myten.

SK1444 går vid 17, så kan det vara catering kvar ombord från tidigare flygning..?

Andra polarrullsobservationer från kortlinjer?

Fick rulle direkt och massa annat, ingen FBite på SK1423 10/2, dock som vi hört tidigare, ost eller kalkon. Kalkonen var älgsalami :D
Hem på SK410 19/2 så ropades det ut FBite men vi tackade nej och då sa hon då får ni välja vad ni vill från vagnen istället, blev rulle :)

Agö

Medlem
Fick rulle direkt och massa annat, ingen FBite på SK1423 10/2, dock som vi hört tidigare, ost eller kalkon.
Återigen, flighter som avgår vid en tidpunkt som SK1423 är Polarrulleavgångar (och fram till kl. 16). Det lastas inga fresh bites på dessa avgångar.

Hem på SK410 19/2 så ropades det ut FBite men vi tackade nej och då sa hon då får ni välja vad ni vill från vagnen istället, blev rulle :)
Bra!

mha321

Medlem
Plötsligt händer det!

På kvällens SK1408 Köpenhamn-Arlanda serverades följande. Alternativet var en ordinarie polarrulle med ost. Någon annan fresh bite diskuterades inte...

38a6b64c48e0f4822469d7f457f0bf85.jpg

Toppen