Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Då har jag fått svar på mitt klagomål från den senaste polarrulleincidenten. Det som är bra är att det är väldigt tydligt, mindre bra är att uppläxning av EBD från kabinpersonalen inte är en grund för kompensation.

Baserat på svaret kan vi alltså konstatera
- Plus får inte välja vad dom vill från vagnen
- Rulle ingår endast i Plus mellan 09.00 - 16.00

Kul att det är dialogmöte i Göteborg nästa fredag :)

8<------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Layzedad,

Tack för ditt mail.

Vi har inte möjlighet att möta ditt krav om kompensation. Du har i slutändan fått en polarrulle trots att dessa är avsedda för SAS GO. Nedan finner du serveringstiderna för respektive produkt i SAS Plus.

Fram till 9.00 serveras frukost

Från 9 – 16 serveras polarrulle

Från 16 -> serveras freshbite

Jag har som jag tidigare skrev, framfört din synpunkt till den grupp som planerar utbudet ombord och vem vet, kanske kommer rullarna erbjudas under hela dagen i SAS Plus.

Vi förstår om du är besviken men vi hoppas att vi får möjligheten att återigen välkomna dig ombord på en SAS-flygning. Tack för ditt tålamod och din förståelse.

Med vänliga hälsningar,

XYZ
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service

Hel otroligt, på dialogmötet i Luleå sa de ju klart och tydlgit att man får rullar om man vill i Plus.
på dem bara!

Då har jag fått svar på mitt klagomål från den senaste polarrulleincidenten. Det som är bra är att det är väldigt tydligt, mindre bra är att uppläxning av EBD från kabinpersonalen inte är en grund för kompensation.

8<------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Layzedad,

Tack för ditt mail.

Vi har inte möjlighet att möta ditt krav om kompensation. Du har i slutändan fått en polarrulle trots att dessa är avsedda för SAS GO. Nedan finner du serveringstiderna för respektive produkt i SAS Plus.

Jag har som jag tidigare skrev, framfört din synpunkt till den grupp som planerar utbudet ombord och vem vet, kanske kommer rullarna erbjudas under hela dagen i SAS Plus.

Vi förstår om du är besviken men vi hoppas att vi får möjligheten att återigen välkomna dig ombord på en SAS-flygning. Tack för ditt tålamod och din förståelse.

Med vänliga hälsningar,

XYZ
SAS Sales and Service
Det är helt sanslöst...

Hej Layzedad,

Tack för ditt mail.

Med vänliga hälsningar,

Johan
SAS Sales and Service

Haha, det är såklart totalt i motsats till svar jag fick via Facebook som diamond cc hänvisade till när jag skrev om min incident:

upload_2017-2-16_10-8-9.png

Denna återkoppling fick jag efter dialogmötet i Luleå
Hej Lena,

Jag fick höra av min kollega XYZ att du flög med SK002 den 12 januari och att det uppstod en diskussion när du hellre vill ha en polarrulle än en Fresh Bite. Alternativet att få en polarrulle när man reser i Plus klass ska finnas. Jag är ledsen att höra att detta alternativ inte erbjöds dig.

Ansvarig på vår besättningsbas har gått ut med en påminnelse till våra besättningar om att vid förfrågan ska också en polarrulle kunna erbjudas i Plus klass.

Jag har satt in 2000 extra poäng på ditt EuroBonus konto och hoppas att de ska komma till nytta vid en kommande SAS flygning.

Välkommen ombord snart igen.

Bästa hälsningar

XYZ

XYZ
Manager
SAS Sales and Service
Customer Care This e-mail (including any attached documents) is proprietary and confidential
and may contain legally privileged information. It is intended for the named
recipient(s) only. If you are not the intended recipient, you may not review,
retain, copy or distribute this message, and we kindly ask you to notify the
sender by reply e-mail immediately and delete this message from your system.
Thank you.
E-mail is susceptible to unauthorised alterations which may corrupt
the message of the e-mail. SAS Group only sends and receives e-mails on the basis that SAS Group is not liable for any unauthorised alterations.

Toppen