Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Undrar om siffrorna för upp- respektive nedgången för rullar och fresh bites når ledningen i Frösundavik :) Hade varit intressant att se hur många som föredrar rullar framför fresh bites, och hur konsumtionen har ändrats efter att passagerarna faktiskt ges ett val.

Lustig vad du säga. :)
Jag satt på 11C (SK165) igår och som jag kunde se fanns "många" som tackade nej till fresh bites som pursern försökte dela ut.
Ett par stycken fick sin rulle lite senare.

Jag tycker mig sett ett ganska tydligt mönster på de linjer jag flugit på sistone.

Max en person per rad (6) tar fresh bite. Förutom när det är avslutnings-passagerare som inte är vana vid sas (gissar jag - typiskt personer som pratar engelska med icke skandinavisk dialekt), då är det fler som tar fresh bite.

Undrar om siffrorna för upp- respektive nedgången för rullar och fresh bites når ledningen i Frösundavik :) Hade varit intressant att se hur många som föredrar rullar framför fresh bites, och hur konsumtionen har ändrats efter att passagerarna faktiskt ges ett val.

Jag vet inte om jag skulle säga "ges ett val", jag har fortfarande alltid fått en fresh bite framräckt mot mig och fått fråga efter en rulle. Många säger nog bara "jaja".

Såklart säger man nej får man ofta frågan "vill du ha något annat?" utan att specificera vad, bara undantagsvis tycker jag de frågar om man vill ha freshbite, en rulle, en chokladbit, nötter eller chips.

Oslo -> Miami i dag i business.
Ingen Polarrulle vid förfrågan, "har inte det på långlinjerna" var svaret.
På vissa långlinjer så serveras det renklämma som mellanmål, och kallas då proteinmål
Vill minnas till SFO som den serveras plus någon/några Asien linjer.
För ett antal år sedan fanns det alltid renklämmor i buffén i C.

Toppen