Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Åkte också CPH-ARN i torsdags kväll och fick välja mellan ost och lax rulle. Tog ost eftersom jag tagit laxen på nerresan. Efter tre tuggor tog det stopp fast jag försökte få ner den med hjälp av en IPA.

Åkte också CPH-ARN i torsdags kväll och fick välja mellan ost och lax rulle. Tog ost eftersom jag tagit laxen på nerresan. Efter tre tuggor tog det stopp fast jag försökte få ner den med hjälp av en IPA.
Varför tog det stopp? Var den frusen?

För att uttrycka sej milt, konsistensen och smaken var inte något som passade mej. Jag är så himla trött på denna rulle så det skulle vara trevligt att se något annat.
SAS har ju fått för dig att det är polarrullen som kunden mest av allt vill ha, då den till och med får en egen, tre år gammal och extremt lång tråd på businessclass.se, där man ifrågasätter de gånger den inte serveras.

• Gilla
Reactions: Alf
Tycker för övrigt att äppelringi inte smakar riktigt som förr. Tidigare hade den en frisk äppelmustsmak. Numera smakar den mest sött och dåligt utblandad äppeljuice från koncentrat.
Den varierar med vilken sort den är pressad av, håller med om att alla inte är lika friska och goda.

Kan man inte göra på typiskt svenskt vis, kompromissa. Ta bort rullen från flygen mellan de skandinaviska länderna. Ersätt rullen med två danska smörrebröd. Så mycket godare. Passa samtidigt på att göra om Plus inom Europa till riktig business utan kuben och med blockat mittsäte så man kan äta anständigtmed kniv och gaffel, vilket nu är en konstart om man har någon i mittsätet.

Låt rullen vara kvar på svensk inrikes, annars lär väl norrlänningarna göra uppror om en nationalklenod skulle gå ur tiden.

Toppen