Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Jag har slutat att boka Plus inrikes även när det skiljer lite i pengar för tja, produkten levererar ju noll extra. Knappt flexibilitet längre. Plus att man ju bara blir besviken. Det blir jag i alla fall inte i Go...

Jag skulle även säga så här:
Varför skulle jag satsa på EBD igen? Förutom ett par smoothies fick jag ingenting än så länge. Inga uppgraderingar, inga recognitons, och man får även bråka (som vegetarier) om en polarrulle som säkert kostar inte mer än 10-20 kr i tillverkning. Nu blir det off-topic men poängen är att SAS management inte förstår poängen med lojalitet.

Nej, "de räcker endast till Go".
o_Oo_O
kommer att ta upp detta på nästa pendlarmöte, "synd" bara att jag inte själv har råkat ut för det ännu.
Jag är ju med på samma möte och jag har råkat ut för det vid ett flertal tillfällen. Tror dessutom att jag var först på forumet som drabbades av detta http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-det-här-gjorde-ni-inte-så-bra.6002/page-259

Jag kommer definitivt att ta upp devalveringen av Plus rent generellt.

Last edited:
Jag tycker att det är jäkla synd alltså. Den här produkten hade kunnat vara bra men man gör det så ofantligt svårt för sig själva.
ja, ska göra det. Allt går definitivt åt fel håll nu. Gillade verkligen iden med Plus men nu vattnas det ur rejält på massa sätt.
Det var så enkelt och så bra! Nu är det mest galet och urvattnat och undantagen är fler än fördelarna.
* Välj vad du vill från cafésortimentet, men inte polarrulle
* Lounge ingår, men bara det är SAS som driver den
* Fast tack ingår, men inte på de flesta europeiska destinationer
* Avboka gratis, men inte om du råkat köpa Saver
För att inte nämna alla olika regler om vad som serveras ombord baserat på flygningens längd. Polarrulle ingår bara inom Skandinavien, på en lika kort rut till Europa, då är den inte lastad - men då finns det sprit och mousserande istället. Rimligt?
Och varför den magiska klockan 16 regeln? På 15:35 CPH-GOT lastas både Polarrullar för CPH-GOT och Fresh bites för returen GOT-CPH. Flera gånger har jag blivit nekad polarrulle, trots att det finns kvar, då klockan är efter 16.
Jag kommer definitivt att ta upp devalveringen av Plus rent generellt.
BRA! :)

Jag tycker att det är jäkla synd alltså. Den här produkten hade kunnat vara bra men man gör det så ofantligt svårt för sig själva. Reste idag på A-klass från Luleå till Billund. Sista resterna av gamla prisvärda A-klass innan detta blir Plus Saver även inom Norden och flexibiliteten försvinner. Trist!

Ja, när plus kom gillade jag ändå produkten. Ett större valfritt sortiment från mackor till snacks var en ren vinst i Plus i jämförelse. När de sedan återinförde de mer rejäla måltiderna på Europalinjerna, ja, då hade vi en riktigt, riktigt trevlig produkt som jag faktiskt hellre tog än exempelvis Lufthansa.

Men det är ju klart det skulle gå i skogen det med. Många ifrågasätter alltid varför man bokar plus jämfört med Go. Och nu, ja, nu får man svara: "För jag gillar att bli besviken."

Kundtjänst gav mig 3000 poäng som kompensation senast men dom var mycket tydliga med att det var good will. Med andra ord inget egentligt fel från SAS

Och mitt ärende slutade de bara svara på, även om någon chef ju konstaterade att SAS gjort fel. Så ja, grattis. :)

UPPDATERING.

Fick idag svar från SAS Customer Care. Här följer SAS svar i två omgångar.

Hello X!

Thank you for your feedback.
In SAS Plus we serve Polarrulle untill 16:00, and after that we serve Fresh bite we can also offer something from the Cafe stroller.
The cabin crew can serve Polarrulle after 16:00 if they see that there is enough of Polarrulle.

We can not meet your question for 5.000 Eurobonuspoints since the cabin crew did not do anything wrong.

Best regards
X X

Jag ifrågasatte förstås hur detta går ihop med SAS marknadsföring av produkten ("During the rest of the day you are welcome to enjoy drinks and snacks of your choice") och fick svar att en sådan synpunkt skulle vidarebefordras till "rätt avdelning".

Det står alltså nu med all önskvärd tydlighet klart (det gjorde det kanske i och för sig även tidigare) att:

1. Polarrulle ingår inte i SAS Plus efter kl. 16 trots att det i menyn står att man har rätt att välja vad man vill äta, trots att Polarrulle finns lastad och i cafévagnen och trots att Polarrulle säljs i SAS Go.

2. SAS marknadsföring av produkten inte håller måttet. Jag utgår ifrån att SAS kommer att förtydliga detta i menyn m.h.t. min konversation med SAS. Så har det ju tidigare varit när man införde förbud mot smoothie i SAS Plus på långflygningar och skulle införa max antal alkoholhaltiga drycker i Plus.

Sammanfattningsvis: SAS besättning bryter alltså mot de egna instruktionerna när de efter kl. 16 serverar polarrulle i Plus.

Toppen