Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Widerøe serverade den 27/10 renklämma i Go GOT-OSL. :)

fe89764a5c94801e9ebc8874aafdc4b7.jpg

Jag uppmanades idag ARN-GOT att skriva till SAS om att byta ut Fresh bites till polarrullen istället. Jag satt på rad 4 och var en av de sista som fick sig en rulle. Ingen ville ha Fresh B. Rullen är hyfsat populär!

Hej på er! Måste få fråga - är det många härifrån som hör av sig till bolaget med åsikter om FB? De är enligt ansvariga SUPERPOPULÄRA(!!!!) o_O

Hej på er! Måste få fråga - är det många härifrån som hör av sig till bolaget med åsikter om FB? De är enligt ansvariga SUPERPOPULÄRA(!!!!) o_O
Det räcker säkert med att se på konsumtionen..

Särskilt om de skulle räkna med de som tar en fresh bite innan de under vad det är och sedan slänger den. Men även utan det ser man ju att jättemånga väljer den...

ARN-CPH, Plus, fick av bägge sorter då jag velade... Ost och rökt skinka/karré.

CPH-SFO, Business, polarrullar i "snack-galley". Fylldes på hela tiden då dessa var populära!
Tog med mig en att äta senare men kom som tur på att man inte får ta med sig mat in i USA.
Så jag slängde den i en papperskorg före immigration, snyft!
Man vill ju inte hamna i amerikanskt fängelse för olaglig införsel av polarklämma som väl är jämställt med narkotika?!

CPH-SFO, Business, polarrullar i "snack-galley".

Ett "pro tip" när man flyger nattflygning longhaul i Business är att plocka på sig en klämma/rulle tidigare under flygningen och förvara den vid sin stol för att äta till frukost. Då kan man sova lite längre och bara be om en kopp te/kaffe till sin klämma när man vakna, och dessutom godare än vanliga frukosten.

Ett "pro tip" när man flyger nattflygning longhaul i Business är att plocka på sig en klämma/rulle tidigare under flygningen och förvara den vid sin stol för att äta till frukost. Då kan man sova lite längre och bara be om en kopp te/kaffe till sin klämma när man vakna, och dessutom godare än vanliga frukosten.
Aaa, vad smart, det ska jag göra på hemvägen från SFO!
Att jag inte tänkte på det vid frukosten när jag hade smusslat undan en egen liten påse med klämma och annat gott i...

Har med glädje och i viss mån förvåning följt den här diskussionen om polarrullen, och när jag nu senast flög till och från Köpenhamn, så tänkte jag prova vad det är alla går i gång på...
Och... gäsp... vad var det där? Ett torrt, smaklöst stycke tunnbröd med en lika tråkig och smaklös ostskiva i den ena, och nån slags "knotig" skinka/karré i den andra.
Hur kan en så tråkig smörgås föranleda en så lång tråd på BC?
Visst, den går att äta - men det gör faktiskt allt annat också på menyn. Och en FB kan/kunde i alla fall överraska med att presentera smaker som inte var helt förutsägbara.

Har med glädje och i viss mån förvåning följt den här diskussionen om polarrullen, och när jag nu senast flög till och från Köpenhamn, så tänkte jag prova vad det är alla går i gång på...
Och... gäsp... vad var det där? Ett torrt, smaklöst stycke tunnbröd med en lika tråkig och smaklös ostskiva i den ena, och nån slags "knotig" skinka/karré i den andra.
Hur kan en så tråkig smörgås föranleda en så lång tråd på BC?
Visst, den går att äta - men det gör faktiskt allt annat också på menyn. Och en FB kan/kunde i alla fall överraska med att presentera smaker som inte var helt förutsägbara.

Som TS måste jag självklart ge mig på att besvara detta.

Till att börja med: om man inte är någon större tunnbrödsfantast har jag full förståelse för att rullen inte väcker så starka känslor. Däremot tycker jag att du själv ger förklaringen till min (och andras) uppskattning: förutsägbarhet! Man vet vad man får! Det är inte någon lyxmåltid, men det är enligt mig bättre än det mesta som serveras i SAS Plus.

Toppen