Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

Dagen D, den dag jag jag längtat(?!) efter är här. Dags att flyga charter. Ett välbekant bolag, SAS, skall frakta mig från Köpenhamn till nordvästra Grekland. Incheckning mellan 2 och 1 timme innan avgång. Första gången på 2 år jag inte har tillgång till någon lounge under en resa (jag vägrar betala för att komma in). Pannkakorna är gjorda och ligger i en big pack burk för förtäring under resan. EURO skall det växlas till, lotter skall köpas. Detta kommer bli grymt bra!

Snackar i skrivande stund med en polare som sitter på Landvetter sedan igår eftermiddag. Deras charterflyg (Fritidsresor) mot Rhodos skulle lyft igår kväll klockan 18.35 men av någon anledning (dom fick ingen info) så flög det planet tomt någon annanstans. Vid 23-tiden blev det buss in till Clarion Post för lite sömn och ny avgång aviserad i morse 08.35. Väl på Landvetter i morse så visade det sig att ersättningsplanet var mindre än det andra och 45 personer kom inte med i morse heller. Så nu sitter dom fortfarande på Landvetter utan nån som helst info och det enda dom vet är att det är ett nytt info-möte klockan 10.00.

Jag skojade lite med honom igår kväll och sa att vi kanske syns på Landvetter i morrn (idag) då jag skall till Amsterdam klockan 14.10. Just då kändes det främmande men i nuläget känns det mer och mer som ett troligt scenario...

Snackar i skrivande stund med en polare som sitter på Landvetter sedan igår eftermiddag. Deras charterflyg (Fritidsresor) mot Rhodos skulle lyft igår kväll klockan 18.35 men av någon anledning (dom fick ingen info) så flög det planet tomt någon annanstans. Vid 23-tiden blev det buss in till Clarion Post för lite sömn och ny avgång aviserad i morse 08.35. Väl på Landvetter i morse så visade det sig att ersättningsplanet var mindre än det andra och 45 personer kom inte med i morse heller. Så nu sitter dom fortfarande på Landvetter utan nån som helst info och det enda dom vet är att det är ett nytt info-möte klockan 10.00.

Jag skojade lite med honom igår kväll och sa att vi kanske syns på Landvetter i morrn (idag) då jag skall till Amsterdam klockan 14.10. Just då kändes det främmande men i nuläget känns det mer och mer som ett troligt scenario...
Ajdå.. Jag tänker att det är SAS vi flyger med så det borde fixa sig...

• Gilla
Reactions: Ozz

Vilken mardröm. Snart är ju halva semestern förstörd. Får man ersättning för detta när det är charter? Andra regler?

Vilken upplevelse, som i och för sig är mer kopplat till icke guldkort-utnyttjande än charter. Bara det att en medioker pizza och en öl kostar 300:-

Toppen