Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

DrKlas

Medlem
Som tur är för lastarna och framförallt stavhopparna, så är en sådan stav nedskruvad i sektioner vid resor. Det är inte många lastutrymmen som skulle klara längden annars.
Däremot kan det bli ett problem vid maskinsbyten som downsize till ATR eller CRJ.

Men stavhoppsstavar skruvas isär i delar.

Nej stavhoppsstavar är inte delbara. Då skulle de inte gå att hoppa vettigt med. De blir ett drygt fem meter långt bagage på flygplan där det är möjligt eller så skickas de med fraktbolag eller får åka bil.
 

Bridgeman

Medlem
Som tur är för lastarna och framförallt stavhopparna, så är en sådan stav nedskruvad i sektioner vid resor. Det är inte många lastutrymmen som skulle klara längden annars.
Däremot kan det bli ett problem vid maskinsbyten som downsize till ATR eller CRJ.

Men stavhoppsstavar skruvas isär i delar.

Har aldrig hört att de är i olika delar och att de blir nedskruvade.
 

Plus

Medlem
Källa på det?

Isåfall fel av mig. Har arbetat som flygplanslastare för många år sen. Hanterade då stavhoppsstavar lite då och då men det var inga femmeterspaket. På t.ex Boeing 737 är dimensionerna för små för att det ska funka. Fick då höra att de skruvades ner men då var det kanske juniorstavar då.

Jag har iaf levt i tron att de skruvas isär i 10 år.
 

pswe

Medlem
Justitieministern flög upp från Sturup på morgonen. Spärren till loungen på Arlanda nekade passage, Säpo-kvinnan såg ytterst besvärad ut då Mogge fick gå till disken för hjälp…kan det vara så väl att maskinerna äntligen blivit kalibrerade på att inte blanda in arbetarklass i affärsklass?!
Kan tycka det är något förvånande att han ens går till loungen, borde det inte finnas bättre platser för den typen av funktioner?
 

Abbs

Medlem
Justitieministern flög upp från Sturup på morgonen. Spärren till loungen på Arlanda nekade passage, Säpo-kvinnan såg ytterst besvärad ut då Mogge fick gå till disken för hjälp…kan det vara så väl att maskinerna äntligen blivit kalibrerade på att inte blanda in arbetarklass i affärsklass?!
Kan tycka det är något förvånande att han ens går till loungen, borde det inte finnas bättre platser för den typen av funktioner?
Öh va? Försöker du vara rolig eller har någon sårat din lilla självkänsla :rolleyes:
 
Toppen