Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

samet

Medlem
Diverse semikändisar på SK1042 till KRN idag, bl.a. bloggaren/radiopratare Daniel Paris och hans kollega Ola Lustig.
 
Last edited:

Gusthild

Medlem
Jag tror inte att jag har skrivit om det förut, så gör det nu.
Skulle ta flyget SDL-ARN, i väntan vid gaten så ser jag ett ansikte jag känner igen, orkar inte stanna och prata med någon man är ytligt bekanta med så sitter med telefonen.
Hamnar sedan brevid henne på flighten, känner mig less som fan då jag misstänker att det är en gammal klasskompis. Så låtsas sova de 50min det tar till Arlanda.
Då jag och den gamla klasskompisen väl har kommit av på T4 hör jag någon säga att det är Charlotte Kallas.
Jag skrattar mycket åt det nu efteråt men väl på planet var det en riktig plåga.
 

Bridgeman

Medlem
Träffade en världsmästare, En världsrekordhållare 6,21. Träffade Armando Duplantis på Zurich flygplast. Visade sig att han tillsammans med flickvän skulle flyga med samma flyg som mig och fru vi satt på rad 2 Armando och flickvän rad 3. LX1250. De liksom vi trötta efter lång hemresa från USA. Men grattade till seger samt världsrekordet. Mycket trevlig och sympatiskt. Ställde upp på att bli fotograferade av både vuxna samt yngre.
 

Nikje

Medlem
Träffade en världsmästare, En världsrekordhållare 6,21. Träffade Armando Duplantis på Zurich flygplast. Visade sig att han tillsammans med flickvän skulle flyga med samma flyg som mig och fru vi satt på rad 2 Armando och flickvän rad 3. LX1250. De liksom vi trötta efter lång hemresa från USA. Men grattade till seger samt världsrekordet. Mycket trevlig och sympatiskt. Ställde upp på att bli fotograferade av både vuxna samt yngre.
Trevligt! På rad 1 satt ytterligare en forummedlem;) med familj, sonen var en av de yngre som blev fotograferad med honom, stort!:)
 
Träffade en världsmästare, En världsrekordhållare 6,21. Träffade Armando Duplantis på Zurich flygplast. Visade sig att han tillsammans med flickvän skulle flyga med samma flyg som mig och fru vi satt på rad 2 Armando och flickvän rad 3. LX1250. De liksom vi trötta efter lång hemresa från USA. Men grattade till seger samt världsrekordet. Mycket trevlig och sympatiskt. Ställde upp på att bli fotograferade av både vuxna samt yngre.
Känner starkt för bagagepersonalen i Zürich (och alla andra flygplatser) som måste frakta en fem meter lång glasfiberstav som både är dyr och betydelsefull från ett plan till ett annat. Kräver sin logistik.
 

Plus

Medlem
Känner starkt för bagagepersonalen i Zürich (och alla andra flygplatser) som måste frakta en fem meter lång glasfiberstav som både är dyr och betydelsefull från ett plan till ett annat. Kräver sin logistik.

Som tur är för lastarna och framförallt stavhopparna, så är en sådan stav nedskruvad i sektioner vid resor. Det är inte många lastutrymmen som skulle klara längden annars.
Däremot kan det bli ett problem vid maskinsbyten som downsize till ATR eller CRJ.

Men stavhoppsstavar skruvas isär i delar.
 
Toppen