Senaste nytt
Kontor: Avis Örnsköldsvik "Downtown"
Bokat via: AVIS 10k kampanj
Bokade: Golf eller liknande (Grupp C)
Gratis uppgradering: Oklart
Fick: Kia Niro Hybrid (Grupp ?)
Status på bokningen: Avis Preferred

Vet inte om det är en uppgradering, men kul att testa en hybrid.

Kontor: Avis Landvetter Airport
Bokat via: AVIS Eurobonus 10k kampanj
Bokade: Golf eller liknande (Grupp C)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo S90 (Grupp J)
Status på bokningen: Avis Preferred Plus

En bil jag tänkt provköra länge så detta var en mycket trevlig uppgradering! :-D
20180713_180632.jpg

Kontor: Avis Palermo Airport
Bokat via: Avis telefon då avis.se strulade vid bokningstillfället.
Bokade: Peugeot 208 eller liknande (Grupp C)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Rio (Grupp D) samt gratis barnstol värde 1100kr för hela veckan.
Status på bokningen: Avis Preferred

Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz app
Bokade: Volvo XC40 SUV eller liknande
Gratis uppgradering: Vet inte?
Fick: Volvo V90
Status på bokningen: Hertz PC

Osäker på om det faktiskt blev en uppgradering. En större SUV hade jag sett som en uppgradering...

När jag kom in fanns det inga bilar och min bokning var gjord för mer än tre månader sedan. Blev erbjuden S90, V40 men dessa var för små för mina behov. Till slut fick jag en V90 som någon annan skulle ha med kommentaren ”vi får lösa hans bil senare”.

Kontor: Hertz Milano Linate
Bokat : nej (kunde inte få pris online)
Fick: Alfa Romeo Guiletta
Uppgradering: nej
Status: Gold Club

Trasigaste bil jag fått. Över 100 (jag skojar inte) anmärkningar. Så bucklig, skrapad, stenskottskadad så det liknande inget. Ostädad, ingen antenn, dåligt däcktryck, trasig instrumentpanel, solskydd osv. Fast den funkade och med tanke på hur de flesta bilar såg ut runt Como så gjorde det inget. Mer en märklig upplevelse.

Trasigaste bil jag fått. Över 100 (jag skojar inte) anmärkningar. Så bucklig, skrapad, stenskottskadad så det liknande inget. Ostädad, ingen antenn, dåligt däcktryck, trasig instrumentpanel, solskydd osv. Fast den funkade och med tanke på hur de flesta bilar såg ut runt Como så gjorde det inget. Mer en märklig upplevelse.

Det låter ytterst normalt för att vara Hertz... :)

Kontor: Hertz Milano Linate
Bokat : nej (kunde inte få pris online)
Fick: Alfa Romeo Guiletta
Uppgradering: nej
Status: Gold Club

Väldigt italienskt :D

Toppen