Senaste nytt
Kontor: Avis Montreal flygplats
Bokat via: AVIS 10k kampanj
Bokade: Chrysler 300 el liknande (Grupp G)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Ford Taurus (vilket om jag förstått det rätt är exakt samma bil som Chrysler 300 under annat märke)
Status på bokningen: Avis Preferred

Bokade det tredje billigaste tillgängliga alternativet. Fick precis det jag bokat, och ångrar att jag inte researchade mer innan bokning. Bilen må vara ganska stor och trevlig att köra, men jag tycker bränsleförbrukningen på strax över en liter milen (!) är i överkant. Har denna förbrukning i snitt efter 500 km, majoriteten motorvägskörning med farthållare på 110 km/h.
Hade varit okej om jag fått något mer sportigt, men att köra runt med detta monstret när jag nästan inte har någon packning känns som ett jäkla slöseri. Har lärt mig en läxa.
10 000 EB poäng blir plåster på såren i alla fall :)

Kontor: Sixt Sarajevo Airport
Bokat via: Rental cars
Bokade: Renault Traffic
Fick: Renault Traffic
Status på bokningen: Ingen

Största bilen jag har kört, men fungerade bra för en balkan road trip.

Kontor: Avis Örnsköldsvik "Downtown"
Bokade: VW Golf (Grupp C)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: VW Golf Kombi (Grupp H)
Status på bokningen: Avis Preferred

Kontor: Sixt Arlanda
Bokat via: Sixt hemsida
Bokade: BMW 3-serie eller liknande
Fick: 320d GT
Status på bokningen: Sixt Platinum

Inte lika bra uppgradering som över midsommar men en liten sådan iaf. Diesel och automat blir bra när man skall köra 130 mil.

Kontor: Hertz Upplands motor Akalla
Bokat via: Hertz 8k kampanj
Bokade: Toyota Auris (Grupp H)
Fick: Volvo V60 D3 Classic (Grupp I)
Status på bokningen: Hertz Gold FIVE star

Mycket roligare förra gången när man fick en V90 generöst utrustad. Denna bil hade farthållare typ. Annars intet övrigt. Men funkade i stort.

Kontor: Avis Klarabergsviadukten
Fick: VW Golf (Grupp C)
Status på bokningen: Avis President’s club

Gav beröm för den fina servicen i en annan tråd och har blivit uppgraderas varje gång utom någon hittills, ca 20-25 hyror, så det var väl karma att jag skulle få precis vad jag bokat. Ska inte köra speciellt mycket i helgen så orkade inte rodda eller säga till.

Kontor: Avis Klarabergsviadukten
Fick: VW Golf (Grupp C)
Status på bokningen: Avis President’s club

Gav beröm för den fina servicen i en annan tråd och har blivit uppgraderas varje gång utom någon hittills, ca 20-25 hyror, så det var väl karma att jag skulle få precis vad jag bokat. Ska inte köra speciellt mycket i helgen så orkade inte rodda eller säga till.
Jag tar mycket hellre Golfen än exemplelvis Kia Niro som jag fått några gånger...

Toppen