Senaste nytt

ulagun

Medlem
Hyrde och fick en en Punto av lokal hyrfirma västra Sicilien. Såg till min förvåning att den och deras övriga bilar var tyskregistrerade.
Enligt knackig engelska berodde det på att italienska försäkringarna var så avsevärt mycket dyrare så det lönade sig för företaget att köpa/försäkra bilarna i Tyskland.
Tack och lov hände inget. Olycka med italiensk hyrbil med tysk försäkring på Sicilien, inget jag vill vara med om.
F.ö helt OT. Ha inte bilnyckel i badbyxorna när du badar Du lär inte komma en meter med våt bilnyckel :eek:
 

Brandten

Medlem
Hyrde och fick en en Punto av lokal hyrfirma västra Sicilien. Såg till min förvåning att den och deras övriga bilar var tyskregistrerade.
Enligt knackig engelska berodde det på att italienska försäkringarna var så avsevärt mycket dyrare så det lönade sig för företaget att köpa/försäkra bilarna i Tyskland.
Tack och lov hände inget. Olycka med italiensk hyrbil med tysk försäkring på Sicilien, inget jag vill vara med om.
F.ö helt OT. Ha inte bilnyckel i badbyxorna när du badar Du lär inte komma en meter med våt bilnyckel :eek:
Ot: går inte att PM dig!
 

agehall

Medlem
@Bryant Om du bokat en XC40, fick en S90 och den var för liten, då hade du aldrig klarat dig på en XC40. Bagaget på xc40 är 460 liter, S90 500. Kupeutrymmena är gissningsvis 50% större i S90...
Antalet liter säger inte allt - det kan vara formen på det man ska frakta som gör att det behövs en kombi snarare än en sedan för att få in det.
 

Johanna

Medlem
Jag har hyrt bil varje helg i sommar (lämnat tillbaka min förmånsbil) och blivit Prefer plus hos Avis. Hade bokat en i C-klass i helgen. Var inne och sa att jag ville ha disel för jag skulle ner till Skåne. Fick en Volvo S90 som var typ självkörande. Tog ett tag innan jag fattade det. Den ville styra själv. Den gick som ett spjut, väldigt rolig att köra.
 

Bryant

Medlem
@Bryant Om du bokat en XC40, fick en S90 och den var för liten, då hade du aldrig klarat dig på en XC40. Bagaget på xc40 är 460 liter, S90 500. Kupeutrymmena är gissningsvis 50% större i S90...

Så här i efterhand har jag insett att vi aldrig hade fått in allt bagage i XC40 så det var tur att vi fick V90.
 
Toppen