Senaste nytt

Jämförelse av olika flygbolags cancel & refund processer

Någon som vet vad kostnaden för att avboka (för återbetalning) en SAS Plus Smart biljett. Står inget pris på hemsiden utan bara "en avgift". Tack för info!
 

Nanneboy

Medlem
Tryck på (i) ikonen uppe till höger. Då kommer en ny ruta upp med detaljer. Till USA verkar det vara 300 EUR. Se exempel här:
1675330594635.png
 

JacobGBG

Medlem
Det har ju vart en del snack på forumet på senaste om hur Thai har gått från att vara en premium flygbolag som legat strax i nivå under SQ, CX, och NH till att bli mycket problematiska i kvalite, service ombord och i kundkontakt.

Jag kan fylla på utifrån ärendet i första posten i denna tråd, och de senaste månadernas uppföljande strulande i kontakten med dom, så kommer jag aldrig mer betala revenue biljetter på TG. Jag har varit fast i ett moment 22 där de har gjort sig helt byråkratiskt onåbara. Deras olika kundkontaktkanaler hänvisar till varandra, där många kan innebära telefonköer upp till en timme som sedan avbryts eller mail som studsar. Uppenbart är att om point-of-sale är i Thailand så är ens möjligheter kraftigt förminskade.

Räddaren i nöden här är AMEX Elites reseförsäkring som utan krusiduller återgäldat mig för mina utlägg, återigen trots att allt är fullflex. Så med dom är jag verkligen nöjd och kommer ha oerhört svårt att ej betala personliga resor med annat än mitt Amex i framtiden som följd.
 

JacobGBG

Medlem
Sätter punkt för denna något anekdotala tråd genom att nämna att jag nu efter drygt två månader fått ersättning från Lufthansa. Många samtal blev det och det gäller onekligen att få tag på rätt person. I mitt fall så tog processen lång tid för att jag hade betalt i THB men återbetalning kunde inte göras i den valutan. De första 2-3 ggrna jag ringde så var detta inget som kundtjänst förstod, medans jag för ungf 3 veckor sedan fick en agent som kunde gräva lite djupare, förstå problematiken och facilitera.

Så tyvärr blir lärdomen att det är HUACA som gäller även i dessa ärenden.
 
Toppen