Det har ju vart en del snack på forumet på senaste om hur Thai har gått från att vara en premium flygbolag som legat strax i nivå under SQ, CX, och NH till att bli mycket problematiska i kvalite, service ombord och i kundkontakt.
Jag kan fylla på utifrån ärendet i första posten i denna tråd, och de senaste månadernas uppföljande strulande i kontakten med dom, så kommer jag aldrig mer betala revenue biljetter på TG. Jag har varit fast i ett moment 22 där de har gjort sig helt byråkratiskt onåbara. Deras olika kundkontaktkanaler hänvisar till varandra, där många kan innebära telefonköer upp till en timme som sedan avbryts eller mail som studsar. Uppenbart är att om point-of-sale är i Thailand så är ens möjligheter kraftigt förminskade.
Räddaren i nöden här är AMEX Elites reseförsäkring som utan krusiduller återgäldat mig för mina utlägg, återigen trots att allt är fullflex. Så med dom är jag verkligen nöjd och kommer ha oerhört svårt att ej betala personliga resor med annat än mitt Amex i framtiden som följd.