Senaste nytt

Jämförelse av kreditkort med Eurobonus

20k för Premium? Vart finns det? På Amexsidan står det att man endast får 5000 i poäng i välkomstbonus? Eller missförstår jag något?
Jag tänkte skaffa Amex Premium. Har inte haft Amex tidigare.
Ja precis, du får extrapoäng när du spenderat en viss mängd pengar. Du får mer poäng via en inbjudan.

20k för Premium? Vart finns det? På Amexsidan står det att man endast får 5000 i poäng i välkomstbonus? Eller missförstår jag något?
Skulle ändå rekommendera att utvärdera om det inte är mer värt att signa ett Elite, iaf första året. Just pga skillnaden i välkomstbonus, 60k vs 20k blir relativt billiga poäng.

Du får alltså mer poäng via att bli värvad, 5k vid sign-up själv mot 20k om du blir värvad för Premium. För Elite är det 15k vid egen sign-up och 60k om du blir värvad.

Du behöver se till att spendera 36.000kr första 3 månaderna för Premium och 45.000kr på Elite för att få välkomstbonusen.

Bättre att vänta tills nästa sign-on-bonus tycker jag. Och börja med SAS MC ifall du vill samla poäng ändå :) Amex-kalenderna börjar ändå om vid nyår

Yes ett SAS MC har jag redan. Det brukar vara bättre sign-on-bonus än 5000 poäng menar du? Hur ofta kommer det nya sign-on-bonusar?

Yes ett SAS MC har jag redan. Det brukar vara bättre sign-on-bonus än 5000 poäng menar du? Hur ofta kommer det nya sign-on-bonusar?
Sign-on för Amex. Var ju tidigare 90.000 poäng för Elite och 90k/100k vid referral.

SAS MC (samt MC Premium) har ju välkomstbonus för varje nivå. Du skulle kunna uppgradera till MC Premium om du inte gjort det.

Sign-on för Amex. Var ju tidigare 90.000 poäng för Elite och 90k/100k vid referral.

SAS MC (samt MC Premium) har ju välkomstbonus för varje nivå. Du skulle kunna uppgradera till MC Premium om du inte gjort det.
Well, det är ju inte jätteofta de kampanjerna kommit. Beror ju på många faktorer såklart om man ska signa up nu eller inte.

Vill man ha ett Amex innan/vid årsskiftet för att börja samla mot voucher direkt så är ju detta ett bra tillfälle. Nästa 90k/100k om det ens kommer kan ju vara i ex. Mars/April.

Well, det är ju inte jätteofta de kampanjerna kommit. Beror ju på många faktorer såklart om man ska signa up nu eller inte.

Vill man ha ett Amex innan/vid årsskiftet för att börja samla mot voucher direkt så är ju detta ett bra tillfälle. Nästa 90k/100k om det ens kommer kan ju vara i ex. Mars/April.
Är ju subjektivt, själv tycker jag att de kommer väldigt ofta. Ser ingen poäng att skaffa Amex om man ändå inte har poäng nog att spendera dom. Dessutom är flaskhalsen mängden poäng för majoriteten, inte antal vouchers. Gång på gång ser man folk på FB-gruppen där folk får sin första voucher och gnäller över att dom endast har 20-30-40-50k poäng och att det inte/knappt räcker nånstans.

Är ju subjektivt, själv tycker jag att de kommer väldigt ofta. Ser ingen poäng att skaffa Amex om man ändå inte har poäng nog att spendera dom. Dessutom är flaskhalsen mängden poäng för majoriteten, inte antal vouchers. Gång på gång ser man folk på FB-gruppen där folk får sin första voucher och gnäller över att dom endast har 20-30-40-50k poäng och att det inte/knappt räcker nånstans.
60k är en bra signup kampanj för Elite.
Det är historiskt inte ofta det kommit 100k kampanjer på Elite, även om det i år varit 2 ggr.

Man kan alltid vänta och hoppas. Men behöver man kortet i början på året för att nå sin soend eller få nivåpoängen vid rätt tid skulle jag överväga nuvarande kampanj. Personligen tror jag dock det kommer ytterligare minst 1 kampanj innan slutet på januari, om den är bättre än nuvarande kan man bara spekulera i.

Japp, är ju som sagt mycket som spelar in. Men generellt så brukar det ju ändå vara mer värt med Elite första året, ännu bättre vid kampanjer. Var väl den poängen jag ville göra.

Ja, många verkar signa up helt ovetande om något. Tydligt att en del gör 0 research, många frågor om poängtabeller, var man söker resor etc.

Toppen