Senaste nytt

Jämförelse av kreditkort med Eurobonus

Vad skulle jag vinna på SAS Amex Elite, om jag inte kommer upp en spend 300.000kr/året ?
Nivåpoäng på spend, 2-4-1 gäller för business, 33 % mer poäng vid spend samt bättre reseförsäkring. Om det är värt det eller inte får du avgöra själv. Drar du in nog med poäng på andra sätt också för att kunna åka på åtminstone en longhaul business per år för två med 2-4-1 skulle jag själv säga att det är värt det pga voucher, annars inte.
Skulle det finnas någon vinst för mig som Eurobonuspoänganvändare, att gå upp till SAS Mastercard Premium, när min spend ändå bara är ca.90.000 kr / året?
Flypremium, beroende på hur många eurobonuspoäng du drar in per år (totalt). Når du högsta nivån flypremium skulle jag säga att det är värt det oavsett spend på kortet. Samt det uppenbara om mer intjäning och nivåpoäng.

Hejsan!

Vilket/vilka kort är mest lämpliga, om det bara gäller "SAS-kort".

Skulle behöva en liten erfarenhetsblick här =)
Har nu haft SAS Amex Premium (135kr/mån) + SAS Mastercard World (ca.45kr/mån) i två år.
Spenden för mig per år är tämligen modest :
SAS Amex 165 k
SAS Mastecard 90 kr ( används där inte Amex accepteras)

Skulle det kunna löna sig att använda ex. SAS Amex Elite eller SAS Mastercard Premium ?
Något annat tips ?

Tacksam för er input!
Tolkar det som att du har en årlig spend på 255k varav du kan lägga 165k på Amex. Drar du in några signifikanta poäng på andra sätt?

Vad är målsättningen med poängen? Business utanför Europa? Om du inte får in poäng på andra sätt så ger ovan spend dig inte möjlighet att åka internationell business på årlig basis. Om du då siktar på att åka vartannat år så hade jag nog funderat kring om det är lönt att ha Amex Elite just vartannat år - då kan du få bra sign-up bonus varje gång du skaffar Elite (då de har 12 månaders karens för bonus), med spend på 165k kan du då dra in en 241 voucher som fungerar på internationell business men inte behöva betala månadsavgifter i "onödan".

Toppen