Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Du kan söka på ITA Matrix med Multi city optionen.
När du har hittat datumen och flighterna, kan du gå till Emirates webbsida att boka. De har också Multi city sökning.

Jo jag gjorde det och fick fram olika priser där det skiljde 3500 kronor. Jag är så jäkla sunkig på sånt här
upload_2015-4-12_19-44-53.png

Denna fick jag på Emirates
upload_2015-4-12_19-41-18.png

Har plockat fram bifogad resa med ITA. Nu skulle jag vilja lägga in stopovers med Multi-city-funktionen men eftersom att ett av segmenten är i Y så får jag inte till det. Bifogar också ett försök till att få till detta i Multi-city.

Skärmavbild 2015-05-12 kl. 19.03.55.png

Attachments

• Skärmavbild 2015-05-12 kl. 19.10.09.png
    Skärmavbild 2015-05-12 kl. 19.10.09.png
    269,5 KB · Visningar: 192
Pröva att ange "/ f AA..INE6A6R5" sist i alla advanced routing codes.

Tack! Dessvärre stack priset iväg, mer än vad jag borde få betala för 1 av stopoverna (USD 100). Dessutom blev vissa segment i Y, dvs, andra segment än det första som måste vara i Y.

Sitter med paddan nu, så det är lite svårt att reda ut exakt vad som blir fel. Har du verifierat platstillgång i rätt klasser? Om det finns platser i rätt bokningsklasser kan du ju ringa AA och göra en provbokning.

Det är AA1598, enda segmentet i First, som strular. Där tar den Y istället. Jag har inte EF men på ITA (sökt utan stopover) så finns det platser i F på den dagen.

Edit: Nu fick jag rätt klasser hela vägen men priset är ju fortfarande för högt. Kan någon förklara varför? Har jag tolkat stopover reglerna fel?

2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT GBP 60.00.
1 FREE IN EUROPE/CONTIGUOUS U.S.A.
1 IN EUROPE/CONTIGUOUS U.S.A. AT GBP 60.00.
NOTE -
STOPOVERS ARE PERMITTED AT EUROPEAN GATEWAY OR
WITHIN THE CONTINENTAL US WITHIN MPM LIMITS.
OR - 2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT EUR 75.00.
1 IN EUROPE/CONTIGUOUS U.S.A. AT EUR 75.00.
NOTE -
OR - 2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT USD 100.00.
1 IN EUROPE/CONTIGUOUS U.S.A. AT USD 100.00.
NOTE -

Attachments

• Skärmavbild 2015-05-12 kl. 20.31.13.png
    Skärmavbild 2015-05-12 kl. 20.31.13.png
    305,1 KB · Visningar: 222
Last edited:
Du borde skaffa EF. Det spar dig massor av tid här.

Var försöker du ta din stopover och vilka farebasis får du av Matrix när du lägger in den?

Ja, det kanske är läge för det.

Jag vill ha 2 stopovers, en i PMI och på hemvägen i EWR. Bifogad skärmdump från ITA (flighter i inlägget ovan).

Edit: löste det

Attachments

• Skärmavbild 2015-05-12 kl. 20.46.13.png
    Skärmavbild 2015-05-12 kl. 20.46.13.png
    349,4 KB · Visningar: 229
Last edited:
Hej ! Snabb fråga: Letar ITA Matrix endast efter genomgående biljetter by default ?

Bakgrunden till varför jag frågar är följande:
I slutet utav veckan behövde jag snabbt fixa flygbiljetter åt en kollega för kommande vecka och hade sökt följande segment på multi city:
ARN-LHR, LGW
LHR-GVA
GVA-LHR
LHR, LGW-ARN

Det enda jag fick upp var en genomgående biljett med BA för drygt SE 8000, men då jag behövde bra med tid i London dag 1 innan vidare resa så testade jag att söka ARN-LHR, LGW och LHR-GVA var försig och fick då upp ett betydligt bättre flyg med en kombination av Norwegian och Swiss. Följdfrågan är då ifall det är möjligt att få verktyget att presentera detta och hur åstadkommer jag det ?

Toppen