Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

AABack2ARN

Medlem
A är den billigaste i Plus. Matrix hittar definitivt P om man specificerar den klassen. Annars också om den är den billigaste tillgängliga.
 

mry

Medlem
A är den billigaste i Plus. Matrix hittar definitivt P om man specificerar den klassen. Annars också om den är den billigaste tillgängliga.

Vad skriver jag för fel då jag inte får upp den på ita men på sas sida utan problem?

_ita1.jpg _ita2.jpg _sas.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant och jag har inget bra svar just nu. På Expedia och SAS får man P-klass. ExpertFlyer visar att P-klass är tillgängligt (P9) men ITA vägrar visa den klassen oavsett destination (har provat MLA, CDG, BRU och EWR). :confused:
 

sfalc

Medlem
Har samma problem med SAS P-klass till Wroclaw (WRO) och San Francisco (SFO) man måste se till att " Only show flights and prices with available seats" INTE är förbockat i ITAs sökfönster för att den ska visa priserna. Detta gör ju att man inte kan lita på priserna från ITA om SAS är inblandat, d.v.s det kan finnas billigare biljetter om man kollar direkt hos SAS.
Något är fel, frågan är var felet ligger.
 

Dr. Miles

Expert
Har samma problem med SAS P-klass till Wroclaw (WRO) och San Francisco (SFO) man måste se till att " Only show flights and prices with available seats" INTE är förbockat i ITAs sökfönster för att den ska visa priserna. Detta gör ju att man inte kan lita på priserna från ITA om SAS är inblandat, d.v.s det kan finnas billigare biljetter om man kollar direkt hos SAS.
Något är fel, frågan är var felet ligger.
Jag misstänker att det är ITA som inte stödjer SAS P klass än.
Det var samma problem när Qatar Airways gick in i oneworld och införde I klass (rabatterad Business class).
ITA visade inte I klass då. (nu har de löst Qatar Airways I klass problem)
 

sfalc

Medlem
Var problemet lika i det att I-klass endast dök upp om man avmarkerade "Only show flights and prices with available seats"?
Uppenbarligen finns regler etc. laddade i ITA, som kan kan skapa routes med P-klass , om man markerar av valet ovan.
 

Dr. Miles

Expert
Var problemet lika i det att I-klass endast dök upp om man avmarkerade "Only show flights and prices with available seats"?
Uppenbarligen finns regler etc. laddade i ITA, som kan kan skapa routes med P-klass , om man markerar av valet ovan.

Jag brukar inte avmarkera "Only show flights and prices with available seats" (alltså med kryss i rutan) option så vet jag inte.
 
Last edited:

sfalc

Medlem
Det tyder ju snarare på att det inte finns plats i P-klass. Har du kollat att det finns med EF?
Jodå biljetterna fanns, därför jag blev lite konfunderad. Slutsatsen blir att man bör göra som doktorn och söka med den rutan tom och kolla tillgänglighet på annat sätt.
 
Toppen