Senaste nytt

Ipad till SAS cabin crew

Det tror jag också är mycket av sanningen.

Som sann skandinav bryr jag mig egentligen inte så mycket om den delen med den formella hälsningen. Men ett extra tack sitter aldrig fel.

Däremot vore det väldigt smidigt om man kunde slippa hala fram kortet varje gång för att visa på information som de redan har. Men som tur är så är det just på den punkten jag sett förbättringar :)

Sedan om de när de får ipad kommer kunna t.ex. lära systemen vilken Mikkeler de ska ta fram till mig redan innan jag frågar - ja då har vi verkligen ett vinnande koncept! :)
Den stora skillanden är servicen tycker jag.
Det är skillnad på wad wollen Sie?? Och
ska du ha nåt eller??? Och att ibte vet vad som ingår i de klasserna på FFP det är ju bara patetiskt. Eller mera rätt nonchalant av personalen, de ska veta. De flesta som serverar på backen( en resturang) vet vad de har att erbjuda, att sas inte kan lära sin personal ... Tja. Men när jag flög SAS för 20 år sen var det ju likadant så det sitter kanske djup rotat i systemet.

På mina 3 år som Diamond har jag aldrig blivit tilltalad eller hälsad med namn när jag har flyget med SAS. Men jag flyger inte så ofta så det är väl därför :D Tror inte ipad hjälper om jag för bättre service eller inte. Sas är sas så enkelt är det bara.

Teknik kan dock vara ett gott stöd, en pappersutskrift är bara sorterad på ett sätt (och troligtvis efter säte), och det är inte särskilt lätt att klicka på status-kolumnen för att sortera om efter det.

Man ser väldigt tydligt på utskrifterna hur många EBG/D/P man har ombord. All den informationen är samlad.

Som någon skrev, det har inte att göra med om de har Ipad eller inte, utan inställning.

Man ser väldigt tydligt på utskrifterna hur många EBG/D/P man har ombord. All den informationen är samlad.

Som någon skrev, det har inte att göra med om de har Ipad eller inte, utan inställning.
Jag kan hålla med att det är inställning men också hur mycket tid CC har till dessa t ex vissa korta linjer (CPH/ARN/OSL/MMX/GOT/LLA) och i rusningstider så har jag hört siffror på 10 EBP/30 EBD / 60-70 EBG....(ingen bra prioboarding här..).........

Last edited:
På mina 3 år som Diamond har jag aldrig blivit tilltalad eller hälsad med namn när jag har flyget med SAS. Men jag flyger inte så ofta så det är väl därför :D Tror inte ipad hjälper om jag för bättre service eller inte. Sas är sas så enkelt är det bara.
Off topic fråga.
.
EuroBonus Diamond infördes 2014-APR-01 därför undrar jag om hur du kunde ha Diamond status tre år?

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar - vi sammanfattar nya SAS EuroBonus 2.0 - BusinessClass.se

Aningens OT:

Min gissning varför SAS inför ipads är att få bort papper/pappershantering mellan gate och purser!
Precis, jag frågade för en stund sedan... och så är det. Hanteringen blir betydligt lättare när CC kan ladda ner sin "Cari" dvs pax-listan och en massa mer saker som är på den t ex servicekoncept, specialmat, säkerhetsfrågor...etc....

Jag kan hålla med att det är inställning men också hur mycket tid CC har till dessa t ex vissa korta linjer (CPH/ARN/OSL/MMX/GOT/LLA) och i rusningstider så har jag hört siffror på 10 EBP/30 EBD / 60-70 EBG....(ingen bra prioboarding här..).........
Det borde vara så.

De turer jag faktiskt fått recognition på har dock varit just ARN/OSL, både rusningstid och icke (och en gång på CDG tror jag).

Däremot har jag full förståelse för att man inte hinner med alla dem. Då bör man naturligtvis prioritera och åtminstone hinna med EBP (kan inte uttala mig om ifall man faktiskt gör det, eftersom jag bara är EBD). Att man öht inte hinner med recognition för EBG på dem förvånar mig inte - särskilt i rusnintstid är det nog också många TP-kunder där ju samtliga har minst EBG...

Precis, jag frågade för en stund sedan... och så är det. Hanteringen blir betydligt lättare när CC kan ladda ner sin "Cari" dvs pax-listan och en massa mer saker som är på den t ex servicekoncept, specialmat, säkerhetsfrågor...etc....

Ergo blir det enklere for CC å:
Ha orden på hvem som er hvem.
Hva servicekonseptet er.
Holde seg current på siste oppdaterte servicekonsept, meny, internskriv, kampanjer et cetera.

Hvilket var det jeg forsøkte å si mellom linjene.

Toppen