Senaste nytt

Ipad till SAS cabin crew

gjohansson

Medlem
1 gång. På ARN-CPH, då tog Pursher fram iPaden och skrev av EBD för hand på en papperslapp (sic!) och gick sedan runt och hälsade på dessa. Men han missade ett par stycken. Bland annat både mig och herren bredvid mig. Däremot hälsade han på herren vid fönstret.
Och ja, jag frågade - han var inte EBP, utan EBD som vi andra två...

Så egentligen nej...
Det har jag sett ett par ggr oxå att de skriver ned infon på en papperslapp som de sedan har istället för att ha med sig iPaden ut i publiken... Undrar oxå varför egentligen.
 
Det har jag sett ett par ggr oxå att de skriver ned infon på en papperslapp som de sedan har istället för att ha med sig iPaden ut i publiken... Undrar oxå varför egentligen.
Antagligen eftersom det krävs ett antal knapptryck för att få en bra översiktsvy över EBD och EBP. Är det många ombord är det helt enkelt mycket enklare och bekvämare att märka ut med fysiska lappar. Ren gissning från min sida.
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om det finns tillräcklig mycket träning av SAS kabinpersonal för att komma ihåg var statuspassagerare sitter samt deras namn.

Cathay Pacific och Singapore Airlines kabinpersonal verkar inte att behöva någon fusklapp eller iPad med sig när de hälsar.
 

johhenrik

Medlem
Jag undrar om det finns tillräcklig mycket träning av SAS kabinpersonal för att komma ihåg var statuspassagerare sitter samt deras namn.

Cathay Pacific och Singapore Airlines kabinpersonal verkar inte att behöva någon fusklapp eller iPad med sig när de hälsar.
Jodå, CX har haft lapp varje gång jag flugit med dem. Det tycker jag är helt ok. I F med de bolag jag flugit har jag inte sett att de har lapp dock, men det är ju aningens färre passagerare också.
 

JensE

Medlem
Jodå, CX har haft lapp varje gång jag flugit med dem. Det tycker jag är helt ok. I F med de bolag jag flugit har jag inte sett att de har lapp dock, men det är ju aningens färre passagerare också.
Japp på en sån där lista dom tar matbeställningar på. Dom brukar skriva EMER och ringa in platsen.
 

JohanG

Medlem
Det har jag sett ett par ggr oxå att de skriver ned infon på en papperslapp som de sedan har istället för att ha med sig iPaden ut i publiken... Undrar oxå varför egentligen.
Finns tyvärr inget bra ställe att ha ipaden på. Det är väldigt dåligt med utrymme på vagnarna. Därför lämnar många kvar dem i väskan/galleyt - tyvärr. Det har efterfrågats ett ställ och det ryktas att det ska vara ett på gång. Det var tydligen ett som var nästan färdigutvecklat men då visade det sig att den var designad så att ipaden skulle sitta precis framför/ovanför kaffe/tekannan, och det hade ju inte gått eftersom vi behöver kunna lyfta ut kannorna den vägen...

Sen är det kanske intressant att veta att ipad-utrullningen inte är helt genomförd ännu, de fungerar men de är inte "skarpt" eftersom appen är alldeles för buggig fortfarande.
 
Toppen